A fost zi importantă azi pe marele pod de la Buzău.
S-a lucrat peste tot, dar operațiunea cea mai intensă a fost cea de turnare a asfaltului:
Pe firul unu (Buzău – V. Pașii) sunt turnate deja, complet, două straturi (mai trebuie doar uzura). Pe firul doi (V.Pașii – Buzău) azi s-a așternut asfalt „la greu”. Atât primul strat (pe 70% din lungimea podului), cât și stratul doi (35-40%).
Pe firul V. Pașii – Buzău a început azi turnarea stratului doi
Pe doar 30-35% din acest fir nu s-a turnat încă deloc asfalt. Hidroizolația e completă, dar mai sunt de pus borduri
Muncitorii lucrau azi la montarea bordurilor, cam într-o săptămână va fi gata
Sunt echipe de muncitori alocați pentru fiecare operațiune. O echipă se ocupă de panourile fonoabsorbante, alta de iluminat, alta de parapeți etc. La pod trebuie să ajungă și muncitorii specializați în realizarea rosturilor de dilatațieLucrări ample sunt și la capetele podului pentru realizarea conexiunilor cu lotul Nurol și cu lotul 1 Buzău – Focșani
UMB ar putea inaugura, dacă ar vrea, podul și conexiunile în două săptămâni, dar nu-s motive de grabă întrucât Nurol va întârzia cu bretelele nodului Buzău Est (legătura A7 cu drumul național Buzău – Brăila).
În acest an nu s-a lucrat aproape nimic în acest nod (Buzău Est). Abia azi au reapărut două finisoare pe corpul principal al autostrăzii, dar mai trebuie asfaltate și bretelele (au un singur strat), realizate șanțurile de scurgere a apei, montați parapeții etc.
Un lucru bun e că turcii, mai exact subcontractorii români, lucrează la realizarea celor două ronduri ale conexiunilor (intrare/ieșire) dintre A7 și DN2B:
Nu dați o fugă, stimate domn reporter și pe lotul 2 Mizil-Pietrosu, al celor de la Coni-Trace, să ne spuneți cum stă treaba și pe acolo? Că de găurit și de șurubărit (vorbim de acele operațiuni de eclisare – soluția pentru sudurile neconforme) podul acela de pe DJ102H (sau de pe DJ103R, că nici nu mai știm câte probleme la câte poduri au avut cei de la asocierea în cauză), ziceam deci că remedierea problemelor de la tablier ar fi trebuit finalizată la momentul acesta, iar lucrările de betonare a acestuia, eventual și de asfaltare, ar trebui să fie într-un stadiu destul de avansat, dar uite că nu ne mai spune nimeni nimic. totul se desfășoară în spatele unei mari tăceri, de parcă ar fi ceva secret. Și am auzit că s-au mai descoperit probleme și la un „podeț” peste râul Sărata, unde tot așa finalizarea acestuia a fost întârziată și probabil, ca să mai recupereze din handicap, i-or fi dat cu sudurile „pe repede-înainte”. Tot la fel, nu ne mai povestește nimeni de stadiul lucrărilor la acel pod de la nodul rutier A7XDJ100C, pe relația Mizil-Fulga, pe unde se făcea accesul pe lotul 1 A7, asocierea Retter-Pizzaroti, pod care trebuia executat de româno-bulgarii care au executat lotul 2 al A7. Știm că lotul 1 a fost închis în urmă cu ceva timp, tocmai pentru finalizarea podului, urmând să fie reinaugurat la pachet cu lotul 2 și probabil cu o porțiune din lotul 3 al turcilor Nurol-Makiol, până la nodul rutier A7XDN2, la finele lui mai 2025, dar nu este nimic cert.
La podul de la km 20 spre Fulga (cel din nodul de la Mizil) săptăpmâna viitoare, la sfârșit, se toarnă placa. Acum se termină armarea.
La podul de la km 26 (Mizil – Amaru) mai sunt câteva sute de găuri de dat, apoi se va face din nou armarea. Cam în două săptămâni se va turna și aici placa.
Problema e, aveți dreptate, la podul peste Sărata (km 38) unde trebuie date 27 k de găuri.
Nu s-au comandat incă eclisele și nici suruburile. Deci, în cel mai bun caz deschiderea va fi în iulie!
Ar fi și varianta deschiderii mai rapide a traficului pe prima jumătate de pod eclisată.
Asta mi-au spus sursele mele de acolo.
Atunci lucrurile sunt foarte clare. Nu va fi sub nicio formă respectat termenul avansat, adică cel cu sfârșitul lunii mai, 25 sau 28 mai, din nefericire. Unii spuneau că la podul de la km. 20 nu sunt puse încă nici măcar jumătate din predale, nici vorbă de armătură, darămite de turnarea plăcii. Eu nu vă contrazic, probabil sunteți mai bine informat, chiar vă mulțumesc pentru informațiile oferite și sper să ne țineți în continuare la curent cu evoluția acestor lucrări care din nefericire cam bat pasul pe loc, nu că acei constructori ar fi avut vreodată vreun elan, dar acum au redus ritmul de tot. O fi din cauza plăților nefăcute la timp, mai știi? Dacă e așa, situația este foarte gravă și ne putem aștepta în continuare la așa ceva, din cauza situației politice actuale…
Totuși, la acel pod de la km. 38, peste râul Sărata, să fie într-adevăr necesare acele 27000 de găuri? Ca o glumă, asta înseamnă că îl vor face șvaițer, va deveni o mare sită :)… Dar dacă asta este soluția aleasă de specialiști, fiind vorba de siguranță rutieră în primul rând, noi ca nespecialiști nu prea avem ce spune, doar să așteptăm. Mulțumim pentru informații, țineți-o tot așa!
La nodul A7 cu DJ100C Fulga – Mizil, km20
Doua treimi din supra traversare e armat; o treime nu au pe ce sa se armeze, pentru ca inca nu sunt pe pozitie predalele
Deci cam greu sa puna si predalele si sa armeze sa si betoneze 10 oameni intr-o saptamana…
Nu este imposibil… Dar nu ii vad sa se miste asa bine.
Pe podul ce supratraverseaza A7 pe DJ102H la km 26, la 02:34 scrie in stanga jos: procesul de eclisare a fost finalizat.
Mai pare a fi ceva de lucru: la 03:53 se vad pe partea stanga o contra lipsa si una indoita. Asa vor arma?
Poate puteti da o fuga pana la podul peste Sarata si sa vedeti, pozati, postati daca s-au apucat de dat gauri.
In ritmul pe care il vedem la care adaugati si dvs ca „Nu s-au comandat incă eclisele și nici suruburile.” s-ar putea sa ne prinda septembrie cu autostrada tot asa ca acum: inchisa.
Eu am mai spus, A7 nu se va da in circulatie decat integral lotul Ploiesti -Buzau. De aceea se tot intarzie voit! Restul sunt vrajeli, ba ca nu s gauri, ba ca nu s suruburi, eclise, etc…si oricum, ce rost are un pod finalizat daca n ai drum de legatura la el?
Spui ca turcii intarzie cu deschiderea bretelelor, dar de ce nu spui ca UMB a intarziat cu 10 luni deschiderea „marelui pod”. O lucrare extrem de simpla, la camp, care s-a intarziat cu aproape 1 an.
1) Al doilea cel mai mare pod din România (cu excepția celor dunărene) nu e deloc o lucrare simplă
2) UMB a făcut ce trebuia să facă. A lăsat podul care oricum nu putea fi folosit pentru a termina anul trecut L2 și L3 din Buzău – Focșani care aveau termen iunie 2025.
Haideți să mai și gândim.
au fost probleme la pod. proiectul gresit de consitrans. s-a pus batista pe tambal si din fericire nu au fost nevoie de remedieri cum e pe lotul bulgarilor..cu eclise si alte cele..structura facand fata situatiei. altfel se termina indecembrie si istericul de la API dadea la lopata in iarna..pierzand pariul. asta e, l-a salvat Consitransul cu 4km intarziati. dar peste 70 inaugurati cu 6 luni mai devreme. iar pe partea de bani..evident ca sunt probleme. pnrr blocat…li se spune prin spate cand pot emite facturi..cand mai are statul bani..ca sa nu plateasca tva la niste facturi pe care risca sa-si vada banii peste haaat..luni. de aia toate cele emise apar platite pe ROGOP insa stadiul financiar raportat e mult in urma celui fizic. se spune ca „UMB lucreaza pe banii lui”…adevarul e ca emite facturile cand suna telefonul si i se spune ca avem bani sa vi le platim…deci emiteti acum. ieri a aparut prin presa ca MFIN a iesit cu 500mil lei titluri de stat si a plecat cu coada-ntre picioare.
Acel isteric de la API apare public cu prenume si nume.
Acel isteric de la API:
– vrea drumuri pe care sa nu se mai moara ca la abator;
– vrea sa se respecte legea pe DN2.
– da la lopata pentru drumuri si poduri, pentru cai ferate…
Va urez o documentare placuta in legatura cu ce face acel isteric de la API inainte de a mai posta in legaura cu ce face si drege istericul.
Și ce ai fi dorit, stimabile, să fi avut „al doilea cel mai mare pod din România” (deși se pare că pe un DEx recent deschis e un pod mai lung ca ăsta al nostru, dar nu bag mâna-n foc că așa ar fi), terminat încă de astă iarnă, pe post de „pod-muzeu”? Pentru că fără bretelele nodului executat de turci finalizate podul nostru era inutilizabil pentru o perioadă îndelungată de timp, așa cum ne putem da seama acum. Așa că UMB-ul a avut o strategie bună, lăsând podul și lotul respectiv mai la urmă, concentrându-și forțele pe alte loturi. Important e ca lucrurile să decurgă bine, cele două asocieri să se sincronizeze și să-și finalizeze fiecare lucrările în același timp, pentru a se obține avantajele scontate, adică redirecționarea traficului, în special al celui greu, de pe podul de la Mărăcineni. Este adevărat, cu unele sacrificii, prin aglomerarea fostei Zone Industriale, dar să sperăm că va fi ceva temporar, până cel mult spre sfârșitul toamnei, când se preconizează finalizarea întregului lot 3 de către asocierea turcă. Mult a fost, puțin o mai fi rămas!
Dupa ce o sa fie podul UMB peste raul Buzau deschis si bretelele facute, tot traficul o sa fie prin oras. Sa vezi atunci distractie cum jumate de oras o sa stea ca nu are pe unde sa se miste.
Nu dați o fugă, stimate domn reporter și pe lotul 2 Mizil-Pietrosu, al celor de la Coni-Trace, să ne spuneți cum stă treaba și pe acolo? Că de găurit și de șurubărit (vorbim de acele operațiuni de eclisare – soluția pentru sudurile neconforme) podul acela de pe DJ102H (sau de pe DJ103R, că nici nu mai știm câte probleme la câte poduri au avut cei de la asocierea în cauză), ziceam deci că remedierea problemelor de la tablier ar fi trebuit finalizată la momentul acesta, iar lucrările de betonare a acestuia, eventual și de asfaltare, ar trebui să fie într-un stadiu destul de avansat, dar uite că nu ne mai spune nimeni nimic. totul se desfășoară în spatele unei mari tăceri, de parcă ar fi ceva secret. Și am auzit că s-au mai descoperit probleme și la un „podeț” peste râul Sărata, unde tot așa finalizarea acestuia a fost întârziată și probabil, ca să mai recupereze din handicap, i-or fi dat cu sudurile „pe repede-înainte”. Tot la fel, nu ne mai povestește nimeni de stadiul lucrărilor la acel pod de la nodul rutier A7XDJ100C, pe relația Mizil-Fulga, pe unde se făcea accesul pe lotul 1 A7, asocierea Retter-Pizzaroti, pod care trebuia executat de româno-bulgarii care au executat lotul 2 al A7. Știm că lotul 1 a fost închis în urmă cu ceva timp, tocmai pentru finalizarea podului, urmând să fie reinaugurat la pachet cu lotul 2 și probabil cu o porțiune din lotul 3 al turcilor Nurol-Makiol, până la nodul rutier A7XDN2, la finele lui mai 2025, dar nu este nimic cert.
La podul de la km 20 spre Fulga (cel din nodul de la Mizil) săptăpmâna viitoare, la sfârșit, se toarnă placa. Acum se termină armarea.
La podul de la km 26 (Mizil – Amaru) mai sunt câteva sute de găuri de dat, apoi se va face din nou armarea. Cam în două săptămâni se va turna și aici placa.
Problema e, aveți dreptate, la podul peste Sărata (km 38) unde trebuie date 27 k de găuri.
Nu s-au comandat incă eclisele și nici suruburile. Deci, în cel mai bun caz deschiderea va fi în iulie!
Ar fi și varianta deschiderii mai rapide a traficului pe prima jumătate de pod eclisată.
Asta mi-au spus sursele mele de acolo.
Atunci lucrurile sunt foarte clare. Nu va fi sub nicio formă respectat termenul avansat, adică cel cu sfârșitul lunii mai, 25 sau 28 mai, din nefericire. Unii spuneau că la podul de la km. 20 nu sunt puse încă nici măcar jumătate din predale, nici vorbă de armătură, darămite de turnarea plăcii. Eu nu vă contrazic, probabil sunteți mai bine informat, chiar vă mulțumesc pentru informațiile oferite și sper să ne țineți în continuare la curent cu evoluția acestor lucrări care din nefericire cam bat pasul pe loc, nu că acei constructori ar fi avut vreodată vreun elan, dar acum au redus ritmul de tot. O fi din cauza plăților nefăcute la timp, mai știi? Dacă e așa, situația este foarte gravă și ne putem aștepta în continuare la așa ceva, din cauza situației politice actuale…
Totuși, la acel pod de la km. 38, peste râul Sărata, să fie într-adevăr necesare acele 27000 de găuri? Ca o glumă, asta înseamnă că îl vor face șvaițer, va deveni o mare sită :)… Dar dacă asta este soluția aleasă de specialiști, fiind vorba de siguranță rutieră în primul rând, noi ca nespecialiști nu prea avem ce spune, doar să așteptăm. Mulțumim pentru informații, țineți-o tot așa!
@redactia aruncati un ochi aici:
https://www.youtube.com/watch?v=3efHwl8SvIo&t=249s&ab_channel=ConstruimRomania
La nodul A7 cu DJ100C Fulga – Mizil, km20
Doua treimi din supra traversare e armat; o treime nu au pe ce sa se armeze, pentru ca inca nu sunt pe pozitie predalele
Deci cam greu sa puna si predalele si sa armeze sa si betoneze 10 oameni intr-o saptamana…
Nu este imposibil… Dar nu ii vad sa se miste asa bine.
Pe podul ce supratraverseaza A7 pe DJ102H la km 26, la 02:34 scrie in stanga jos: procesul de eclisare a fost finalizat.
Mai pare a fi ceva de lucru: la 03:53 se vad pe partea stanga o contra lipsa si una indoita. Asa vor arma?
Poate puteti da o fuga pana la podul peste Sarata si sa vedeti, pozati, postati daca s-au apucat de dat gauri.
In ritmul pe care il vedem la care adaugati si dvs ca „Nu s-au comandat incă eclisele și nici suruburile.” s-ar putea sa ne prinda septembrie cu autostrada tot asa ca acum: inchisa.
filmarea de luni 5 mai https://www.youtube.com/watch?v=3efHwl8SvIo
Eu am mai spus, A7 nu se va da in circulatie decat integral lotul Ploiesti -Buzau. De aceea se tot intarzie voit! Restul sunt vrajeli, ba ca nu s gauri, ba ca nu s suruburi, eclise, etc…si oricum, ce rost are un pod finalizat daca n ai drum de legatura la el?
Spui ca turcii intarzie cu deschiderea bretelelor, dar de ce nu spui ca UMB a intarziat cu 10 luni deschiderea „marelui pod”. O lucrare extrem de simpla, la camp, care s-a intarziat cu aproape 1 an.
1) Al doilea cel mai mare pod din România (cu excepția celor dunărene) nu e deloc o lucrare simplă
2) UMB a făcut ce trebuia să facă. A lăsat podul care oricum nu putea fi folosit pentru a termina anul trecut L2 și L3 din Buzău – Focșani care aveau termen iunie 2025.
Haideți să mai și gândim.
au fost probleme la pod. proiectul gresit de consitrans. s-a pus batista pe tambal si din fericire nu au fost nevoie de remedieri cum e pe lotul bulgarilor..cu eclise si alte cele..structura facand fata situatiei. altfel se termina indecembrie si istericul de la API dadea la lopata in iarna..pierzand pariul. asta e, l-a salvat Consitransul cu 4km intarziati. dar peste 70 inaugurati cu 6 luni mai devreme. iar pe partea de bani..evident ca sunt probleme. pnrr blocat…li se spune prin spate cand pot emite facturi..cand mai are statul bani..ca sa nu plateasca tva la niste facturi pe care risca sa-si vada banii peste haaat..luni. de aia toate cele emise apar platite pe ROGOP insa stadiul financiar raportat e mult in urma celui fizic. se spune ca „UMB lucreaza pe banii lui”…adevarul e ca emite facturile cand suna telefonul si i se spune ca avem bani sa vi le platim…deci emiteti acum. ieri a aparut prin presa ca MFIN a iesit cu 500mil lei titluri de stat si a plecat cu coada-ntre picioare.
Acel isteric de la API apare public cu prenume si nume.
Acel isteric de la API:
– vrea drumuri pe care sa nu se mai moara ca la abator;
– vrea sa se respecte legea pe DN2.
– da la lopata pentru drumuri si poduri, pentru cai ferate…
Va urez o documentare placuta in legatura cu ce face acel isteric de la API inainte de a mai posta in legaura cu ce face si drege istericul.
Și ce ai fi dorit, stimabile, să fi avut „al doilea cel mai mare pod din România” (deși se pare că pe un DEx recent deschis e un pod mai lung ca ăsta al nostru, dar nu bag mâna-n foc că așa ar fi), terminat încă de astă iarnă, pe post de „pod-muzeu”? Pentru că fără bretelele nodului executat de turci finalizate podul nostru era inutilizabil pentru o perioadă îndelungată de timp, așa cum ne putem da seama acum. Așa că UMB-ul a avut o strategie bună, lăsând podul și lotul respectiv mai la urmă, concentrându-și forțele pe alte loturi. Important e ca lucrurile să decurgă bine, cele două asocieri să se sincronizeze și să-și finalizeze fiecare lucrările în același timp, pentru a se obține avantajele scontate, adică redirecționarea traficului, în special al celui greu, de pe podul de la Mărăcineni. Este adevărat, cu unele sacrificii, prin aglomerarea fostei Zone Industriale, dar să sperăm că va fi ceva temporar, până cel mult spre sfârșitul toamnei, când se preconizează finalizarea întregului lot 3 de către asocierea turcă. Mult a fost, puțin o mai fi rămas!
Dupa ce o sa fie podul UMB peste raul Buzau deschis si bretelele facute, tot traficul o sa fie prin oras. Sa vezi atunci distractie cum jumate de oras o sa stea ca nu are pe unde sa se miste.
Nu va fi prin oras ci pe Bd. Industriilor și Sos Spătaru.