Veste proastă pentru Toma și pentru buzoieni

Veste proastă pentru primarul Toma și pentru buzoieni.

Începerea lucrărilor la Bd. Unirii, str. Transilvaniei și Aleea Industriilor () se amână cu câteva luni (bune).

Într-un răspuns dat azi către buzoienii.ro, firma Hidro Salt (clasată pe locul 2) a anunțat că va contesta și în justiție desemnarea drept câștigătoare a licitației a firmei austriece Strabag.

Hidro Salt a decis să meargă și în justiție deși a contestat și a pierdut zilele trecute și la CNSC (Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor).

Ghinion! Din decembrie 2019 procedura e blocată în faza licitației de desemnare a executantului. Proiectul e de 18,5 mil.€, fonduri europene, cel mai mare atras vreodată de mun. Buzău

E Hidro Salt o firmă contestatară de profesie ? „Da, dar avem motive !”

Într-o comunicare către buzoienii.ro, firma Hidro Salt a anunțat că până acum a contestat în justiție 24 de atribuiri. Și a câștigat 21!

Deugene Băiculescu – proprietar Hidro Salt

„Portofoliul de clienti al HS este alcatuit, intr-o proportie covarsitoare, de companii de stat si diverse autoritati publice centrale si locale.

Intr-o perioada in care, de multe ori, companiile romanesti care ‘’fac afaceri cu statul’’ sunt privite ca firme necinstite, care folosesc mijloace nelegale sau la limita legalitatii pentru a semna si derula respectivele contracte, HS demonstreaza ca SE POATE SI ALTFEL! Cu perseverenta si curaj, poti castiga contracte cu statul si prin hotarari de instanta, chiar daca autoritatea contractanta nu iti atribuie lucrarea respectiva.

Compania HS si-a asumat riscul de a fi catalogata de catre unii ca fiind ‘’contestatara de profesie’’, ‘’firma procesomana’’ etc,  de a fi eventual supusi la presiuni sub diverse forme din partea unor autoritati contractante care sa ne indice pe noi ca sursa problemelor aparute in demararea unor investitii, pentru a-si cautiona propriile greseli /probleme /practici in fata alegatorilor si /sau a superiorilor, ca fiind motivul pentru care nu isi pot implementa proiectele, pierd bani europeni etc. Cu toate acestea, atunci cand ni se face o nedreptate, nu renuntam sa incercam prin mijloace legale sa obtinem dreptul de a executa un contract public si utilizam mijloacele legale pentru a contesta rezultatul initial al unor proceduri de achizitie publica.

Procentele cu privire la contractele derulate de HS si modul de obtinere al acestora (situatie centralizata in perioada 2019-2021), sunt mai sugestive decat orice explicatie deoarece sunt cifre care demonstreaza ca in majoritatea covarsitoare a cazurilor am castigat procesele / contestatiile: Nr total de contestatii HS impotriva rapoartelor de procedura / deciziilor autoritatii, finalizate: 24; din care:

castigate: 21

pierdute 3

procent reusita: 87,5%

Din totalul contestatiilor cele mai multe au fost facute impotriva deciziilor următoarelor autoritati contractante:

Compania Nationala de Investitii (CNI) – Nr total de contestatii HS impotriva rapoartelor de procedura / deciziilor autoritatii, finalizate: 12, din care:

castigate: 12

pierdute 0

procent succes:100%

Agentia Nationala pentru Locuinte (ANL) – Nr total de contestatii HS impotriva rapoartelor de procedura / deciziilor autoritatii, finalizate: 7, din care:

câștigate: 7

pierdute 0

procent succes:100%

De ce am contestat rezultatul procedurii privitoare la Bd. Unirii, str. Transilvaniei, Aleea Industriilor?

Sunt multe motive temeinice, cele mai multe tehnice si greu de inteles si explicat pentru publicul larg. Astfel, fara a intra in detalii, precizam doar ca in urma consultarii dosarului achizitiei au reiesit vicii evidente ale ofertei desemnate castigatoare.

În mod incorect, autoritatea contractanta și-a ignorat pur si simplu propriile concluzii cu privire la capabilitatile tehnice ale ofertantilor si a declarat admisibila, conforma si castigatoare oferta unui operator economic care a nu ar putea executa in conditii de legalitate contractul care se intentioneaza a fi atribuit.

Ce vom face in continuare?

Sigur ca, desi statistica spune ca noi facem constestatii justificate (conform procentelor prezentate mai sus), nu suntem siguri ca vom castiga in instanta si acest contract. Dar suntem convinsi, dupa o temeinica documentare, ca demersul nostru este unul legitim si moral. Si incurajam toate firmele care au trecut prin experiente nefericite, frustrante, fiind nedreptatite in derularea unor proceduri de achizitie publica, sa NU RENUNTE sa lupte la dreptul lor! Ca operatori economici buni contribuitori la bugetul de stat, sa facem afaceri cu statul! Afaceri corecte, bineinteles!

Directia de Comunicare – HIDROSALT

loading...

32 de comentarii la „Veste proastă pentru Toma și pentru buzoieni

  • Strabag face lucruri de durată, românii doar fura și fac lucruri de mântuială. Acum își fac rău singuri și suferim toți. Bataie de joc de la cap la coadă. Fraieri noi ca ii suportăm!

  • E clar ca aceasta investitie nu va mai avea loc. Asa cum stim justitia romana se va epuiza termenul de executie si procesul va fi tot pe rol.

  • Ar fi bine sa aflam daca tot asa se procedeaza si in celelalte tari membre a UE.Cred ca s-ar putea schimba legislatia in sensul simplificarii ,dar cine s-o faca?…

  • Legislatia este facuta prost, tot de oameni ca acest Deugene. Eu l-as pune sa plateasca despăgubiri pentru întârzierea executării proiectului, atât pentru beneficiar cat si pentru societatea câștigătoare a licitației. Poate aflăm de la acest individ cate proiecte au fost anulate si cati bani din fonduri europene nu au mai ajuns în România.

  • Trebuie date legi care să-i facă pe contestatarii de meserie, cum este și această firmă, Trei Păduchi SRL, să plătească să le iasă pe nas,nici să mai participe vreodată la o licitație, în caz că pierd procesele, s-a ajuns la un hal de nesimțire ceva de speriat. Păi pârliții ăștia, se pot compara cu Strabag, ce dotări are și ce lucrări face?Din nesimțirea și indolența lor, suferim toți.

  • Așa a crezut și Niculae! Că poate să ciupească din bănuții destinați stăpânilor coloniei și să scape nepedepsit, fiindcă are ochii albaștri și este tuns pierdut! Toate contestațiile câștigate de firma vieții au fost cu instituții cu buget autohton. Acum situația e alta. Regula cu fondurile europene este că proiectul nu se aprobă dacă grosul banilor nu se întoarce în occident. Proiectul s-a aprobat știindu-se că participă și austriecii la licitație. Mai corect spus este un proiect cu dedicație. Pot să-mi pariez viață că justițea independentă respinge contestația chiar dacă oferta austriecilor ar avea hibe flagrante.
    Damijeană ăsta n-o să rămână nepedepsit! Să fim sănătoși și-o să vedem cum Damijeană o să fie pus la rece, să nu se strice. Nu el, ci regula de aur: nu jindui la banii stăpânilor!
    Prin comparație, Năsui-senior n-are niciun stres, a respectat regula! Este multimilionar în hârtii verzi și pe deasupra îl are și pe Năsui-junior ministru!
    Nea Ioane, care este orizontul de așteptare când spui că Strabag face „lucruri de durată”? Poți să-mi dai măcar un exemplu sau te pricepi doar la lozinci! Din informațiile pe care le ai spune-mi și mie câți austrieci și câți români lucrează la Strabag?

  • Eh, vedeti de ce nu merge tara bine!? Din cauza acestor tradatori de tara cum este aceasta Hidro Salt, care, timp de 32 de ani au tot tras tara in jos! De asta merge si “bine” tara aceasta. Daca era strain, dar asa e un roman care sta in calea dezvoltarii unui oras. E rusinos ce face acest om! Pacat de tara aceasta, ca e condus de corupti si oameni ca acest specimen.

  • DE CE nu se pune presiune in nicio legislatura sa fie modificata legea? Cine contesta, achita o garantie. Daca se dovedeste ca a avut dreptate contestatarul, i se returneaza garantia (un 5-10% din valoarea contractului, nu ceva modic) si este pus apoi in drepturile pe care le invoca ca i-ar fi fost incalcate. Daca nu, si doar a intarziat lucrarea, ramane fara garantie. Cat de simplu ar fi??! Prea simplu…!

  • Nu inteleg ce se strofoaca lumea asa mult sa dea vina pe Hidro Salt – E DREPTUL LOR, PUNCT.

    ” Într-o comunicare către buzoienii.ro, firma Hidro Salt a anunțat că până acum a contestat în justiție 24 de atribuiri. Și a câștigat 21!
    Sunt multe motive temeinice, cele mai multe tehnice si greu de inteles si explicat pentru publicul larg. Astfel, fara a intra in detalii, precizam doar ca in urma consultarii dosarului achizitiei au reiesit vicii evidente ale ofertei desemnate castigatoare. “

  • Observ că mai toți comentatorii o ard cu modificarea legislației în ceea ce privește contestațiile. După părerea mea merg după fentă. Legislația n-a fost concepută de români ci doar a fost adoptată de români, românii doar au ridicat mâna!
    Într-un viitor nu foarte îndepărtat firmele românești care pot executa lucrări de anvergură vor fi puse pe butuci, ceea ce doresc și majoritatea comentatorilor, doar firmele străine vor putea participa la licitații pentru contracte bănoase. O eventuală modificare a legislației în domeniul contestării nu le-ar mai conveni când vor oferta doar firme străine. Firmele străine au venit în înapoiata noastră țărișoară să stoarcă cât mai mulți bani nu să lase aici bani sau să dezvolte țărișoara! Nu e treaba lor să dezvolte țara și nici n-o vor face în vecii vecilor! Bune, rele, firmele românești sunt luate la întrebări de justițea independentă spre deosebire de firmele străine pe care nu le poți atinge nici c-o floare. A auzit cineva de vreo firmă străină cercetată de DNA? A auzit cineva de vreun străin în pușcăriile românești condamnat pentru delicte economice în situația în care peste 80% din contractele cu bani publici sunt derulate cu firme străine? Procentul de condamnați ar trebui să fie proporțional. 80% străini și 20% români, numai că justițea independentă condamnă doar români. Abia aștept să dispară firmele românești și să văd cum justițea românească îl condamnă pe Ștefan cel Mare și pe Vasile Lupu pentru evaziune fiscală și împroprietărire ilegală a răzeșilor!

  • Oare Cati bani ati luat pt acest “ minunat articol”? Daca v ati fi documentat, ati fi vazut ca Hidro salt a declarat ca au angajati peste 180 de buzoieni, dar pe site ul lor oficial zic că au 255 angajati, din care peste 100 sunt vietnamezi. Deci , mint cu nerusinare public!
    Dar adevarul este ca acest “ domn” este doar o Marioneta, papusarii sunt altii, mai mari….

  • Cred ca este foarte simplu sa spui ca e vinovat unul sau altul! În fiecare situație cei care pierdem suntem noi, cetățenii! Cineva întreba căti muncitori romani are Strabag dar adevărată întrebare este ce beneficii are statul roman din astfel de contracte? Oare nu ar fi mai bine sa oferim șansă firmelor noastre sa lucreze, sa plătească taxe, sa ofere locuri de munca!… Și as fi curios ce a cautat ambasadorul german la Buzău… Vulcanii noroioși, cu siguranță!

  • Din pacate aceasta firma Hidro Salt, ca si multe altele din breasla, contesta licitatia in ideea ca poate au gresit aia ceva, ca sigur le gasim o greseala, nici o oferta nu este perfecta, etc, etc. si hop devin ei castigatori. Eu zic mai bine sa ne uitam la lucrarile pe care le-au facut in BZ, ex. asfaltarea acelor stradute de pamant care sunt o mizerie, si au pretentia sa intre pe Unirii?. URBIS-ul de ex. le da clasa oricand. Or avea ei dreptul sa conteste, dar e clar ca nu e vorba de pestele mic care e defavorizat in detrimentul celui mare si vai, vai cum sa creasca si el mititelu!. Din pacate, este tot un razboi intre palate la care noi participam ca si simpli spectatori.

  • Contează prea puțin care dintre părți are dreptate… Cei care pierdem suntem noi cetățenii! Întreba cineva căti muncitori romani are firma Strabag dar adevărată întrebare este ce beneficii are statul roman? Ne bucuram ca vin alții și ne fac treaba! Nu ar fi oare mai productiv sa oferim șansă firmelor românești sa lucreze, sa dea locuri de munca și sa plătească taxe pentru România! Și ar mai fi ceva… Ce cauta anumiți ambasadori la Buzău? Vulcanii Noroioși, desigur!

  • Probabil ca nici Primaria nu prea este interesata sa faca aceste strazi ; ciudat ca apare mereu un vinovat ( parca ar lucra coordonat cu Primaria ) din cauza caruia asa-zise mari investitii din Buzau nu se mai fac

  • Bai comentatorilor ,tipii astia de Hidro lui peste ,trebuie sa dea in folosinta Bratianu in iunie 2021!Treceti pe Bălcescu si vedeti ,vi se pare ca va fi gata?Niste profitori in ale coruptiei!Huo!

  • De exemplu, in SUA, sectiunea 50 din manualul lor de licitatii, pct. 50.3-50.4, zice ca o contestatie se depune in 5 zile de la finalizarea licitatiei iar raspunsul se da in 10 zile. Contestatarul va mentiona, in scris, explicit ce anume contesta (iar aici e o lista cu ceea ce nu poate fi contesta). ”
    However, complainant should be aware that this complaint would have to be accompanied by a
    registration fee of 2% of the estimated value of the protested contract.”
    Si sursa> http://www.oas.org/juridico/PDFs/mesicic5_blz_resp_annex33.pdf
    ———–
    In 5 zile se contesta, in 10 se raspunde, contestatia este formulata clar si ea costa. DE CE la noi nu e asa?

  • Pentru o buna informare a cititorilor Dvs, facem abstractie de jignirile si limbajul nepotrivit al unora dintre comentatori si va aducem la cunostiinta urmatoarele:
    1. HS nu este o “contestatara de profesie”. Faptul ca avem un procent de reusita in contestatii de aproape 90% este o dovada ca am contestat numai in cazuri in care am considerat, cu bun temei, ca suntem nedreptatiti. Din pacate titlul articolului induce aceasta idee. Dar acest fapt nu ne este imputabil.
    2. Asiguram cititorii acestui site ca nu am avut si nu avem nicio relatie privilegiata cu presa in general, nu se pune problema unor articole ”publicitare”. De altfel noi nici nu ne-am dorit sa provocam vreo discutie pe marginea acestei licitatii si in general nu comentam modul de derulare a vreunei proceduri sau rezultatul vreunei contestatii. Nu am facut altceva decat sa raspundem unor acuze lansate in spatiul public, acuze in urma carora am primit numeroase intrebari de la presa locala la care este firesc sa raspundem.
    3. Proiectul de reabilitare al acelor ”stradute de pamant”, la care face referire unul dintre comentatori, a fost receptionat de catre Primarie fara obiectiuni, in termenii contractuali asumati. In consecinta, afirmatiile respective sunt nefondate. Si tot pentru ca acelasi comentator s-a referit si la URBIS, va informam ca pentru derularea acestui contract HS a colaborat cu URBIS, fiind printre cei mai importanti clienti al statiei de asfalt administrata de aceasta firma, intelegand astfel sa contribuim la consolidarea afacerii acestei companii municipale / locale.
    4. In prezent avem un nr de 86 de vietnamezi angajati, restul pana la 276 fiind in covarsitoare majoritate buzoieni. Aceasta realitate nu are nicio relevanta si nu constituie un argument in participarea la derularea oricarei licitatii publice din Buzau sau din toata Uniune Europeana. Orice companie, daca are dreptul legal sa participe la o procedura de licitatie publica va castiga doar daca obtine acest drept legal.
    5. Cu privire la termenul de executie pentru reabilitarea Muzeului Bratianu, HS va finaliza lucrarile in termenul asumat contractual (25 iulie 2021). Suplimentar, suntem in situatia de a va preciza ca in prezent construim Gradinita nr. 4, iar termenele de executie sunt devansate cu peste 8 luni fata de termenul contractual. Pentru ca Primaria nu achita la timp contravaloarea lucrarilor efectuate, e posibil sa ajungem in situatia nedorita in care sa sa sistam finalizarea lucrarilor din cauza lipsei finantarii proiectului).
    6. Salutam comentariile facute cu buna credinta cu privire la modul de derulare a contestatiilor licitatiilor publice. HS face un efort imens financiar pentru a depune garantii /cautiuni (in acest caz am achitat o suma de aproximativ 190.000 euro, o suma deloc neglijabila). Pe langa sumele cerute ca garantie, problemele sunt: durata solutionarii, lipsa aplicarii unei jurisprudente in materie comerciala (sunt cazuri halucinante in care, in situatii absolut similare, se dau solutii contradictorii) etc. O dezbatere constructiva pe aceasta tema ar fi extrem de benefica.
    7. Compania noastra a fost desemnata de Primaria Focsani drept castigatoare a unei proceduri similare cu aceasta. Au fost formulate contestatii (solutionate in favoarea noastra), apoi am semnat contractul si acum ne aflam in perioada de executie. Nu a fost insa exercitata vreo presiune publica din partea cuiva cu privire la derularea procedurii. Nu a fost nimeni blamat si atacat. Lucrurile s-au derulat normal si legal, cu respectarea drepturilor tuturor celor implicati – autoritate contractanta, presa locala, contestatari si contestati. Ne-am dori ca si in Buzau sa ajungem la aceasta normalitate.

    Incheiem cu precizarea ca ne rezervam dreptul sa nu mai comentam pe acest subiect, asteptam cu nerabdare finalizarea procedurii si ne vom bucura si noi, ca si Dvs, de realizarea acestui proiect important pentru Buzau, indiferent de cine il va executa.

    Directia Comunicare – HS

  • E incredibil ca unii vor sa existe taxe ca sa ai acces la justitie. Probabil sunt aceia care in viata lor nu au contestat ceva in instanta si au tinut capul plecat toata viata. Altfel n-ar mai avea idei idioate precum taxe de acces la justitie si pariuri pe rezultatul din justitie pe baza caruia sa iti recuperezi banii sau nu.
    Pentru necunoscatorii de mai sus taxele pentru acces la justitie sunt ilegale peste tot prin lumea civilizata, din motivul evident, acela ca genereaza discriminare si ca ar face justitia accesibila doar celor mai bogati, actionand aceste taxe ca o restrictie la accesul la justitie pentru cei mai saraci, lucru ilegal si imoral.

    Ca sa va dau exemple concrete de procese, cele de contestare a sumelor propuse de companiile de asigurari dupa ce te accidenteaza unul si iti face masina praf. De obicei firmele de asigurari propun niste sume la misto ridicol de mici cu care nu ti-ai putea cumpara acelasi model ci aceleasi caracteristici cu cel facut dauna totala, si fac asta mizand pe faptul ca accesul la justitie oricum nu e facil oricui si nu oticine isi permite sa stea cu procese uneori si ani de zile, asa ca cei mai saraci cedeaza in fata companiei de asigurari si accepta acei bani putini in ideea ca “mai bine mai putin acum decat sa pierdem bani si ani cu proces”.
    Foarte bine ca fac contestatie in justitie, asa e normal. Iar faptul ca au castigat aproape 90% din cazurile de contestatii in justitie spune multe despre cat de mult se respecta legea de catre autoritatile locale contractante.

    Cat despre firma Strabag, inca n-am auzit de vreo mare lucrare facuta de ei, ba din contra am auzit ca functioneaza pe sistem subcontractare cum e practica la multe din firmele astea straine ce primesc pe tava contracte cu statul ca asa e ordinul de la “partenerii stategici”, adica ei iau banii multi si subcontracteaza executia pe bani putini catre firme locale.
    In Buzau din cate am inteles strada Frasinet a fost facuta cu contract Strabag, si sigur nimanui nu ii poate parea acea lucrare de calitate.

  • Bla bla, vrajeala ieftină, Buzăul se va întoarce în perioada gri, rateu cu fonduri europene și cauta motive!

  • Imi place comentariul de la debut:
    “…Regula cu fondurile europene este că proiectul nu se aprobă dacă grosul banilor nu se întoarce în occident. Proiectul s-a aprobat știindu-se că participă și austriecii la licitație. Mai corect spus este un proiect cu dedicație. Pot să-mi pariez viață că justițea independentă respinge contestația chiar dacă oferta austriecilor ar avea hibe flagrante…”

    Gandire de romanash …
    Adika e normal ca UE sa “impuna” un constructor de-al lor, atata vreme cat ei dau banu’…, unde e problema voastra ???!!!
    Este muuult mai important ca lucrarea se face moka si ramane aici la noi !!!! … nu cine o face, ca-i roman sau strain…

    Daca o plateau cetatenii din buzunarul lor, daaa, dar asa ??!!!
    Iar HS sa-si bage comunicatul undeva. Noi vrem lucruri concrete, nu tergiversari inventate, dle Deugene…
    Sa-ti fie rusine !

  • Anonim, incredibil e ca tu confunzi, in 26 de randuri, contestarea unei licitatii la o comisie cu un proces civil in instanta. Lumea civilizata nu e SUA, in conceptia ta, intelegem. Bine, pa! Cat despre cei de la Firma contestatara cu comunicatul, felicitari pentru rezultatele in acest tip de actiuni, dar poate ca daca aveati si potofoliul si oferta mai buna, nu mai era cazul?!? In plus, poate ne spuneti si ce contestati, ca una e un aspect de fond, alta e un aspect de forma. Aici americanii sunt prosti, ca ei au niste reguli despre ce anume se poate contesta, adica nu costumul presedintelui de comisie ori ziua in care a avut loc depunerea de oferte. Niste exemple cu lucrarile premiate, realizate de dumneavoastra, poate ca v-ar atrage sprijinul opiniei publice, de care desigur ca nu aveti nevoie intr-o piata concurentiala libera, dar, sa fim sinceri pana la capat, nici nu puteti uzita preferential, cu rezervari. Stiti, daca o lucrare executata prost de catre dumnevoastra, cel putin vizual, este argumentata prin faptul ca atat vi s-a cerut, probabil ca ar fi decent sa va extrageti, tinand cont de faptul ca, in cazul de fata, prost e cel care ofera, nu cel care cere.

  • Sa speram ca totusi pana la urma cineva va face lucrarea. Putin imi pasa cine …

  • Da, Cătăline! Eu sunt imbecil și tu ești un geniu. Natura n-a fost atât de generoasă și cu mine.
    Dacă România nu contribuia la UE atunci puteam spune că lucrarea se face „mokka”. Cunosc proiecte derulate cu fonduri europene unde se impune de la cine să cumperi materiale, nume și adresă. Evident, de la firme occidentale. Asta n-ar fi nicio nenorocire, numai că cinstitele firme occidentale livrează la prețuri „speciale” și pe deasupra și rebuturi care nu se pot folosi. Nimeni nu face scandal, că de, e mokka, să nu se piardă finanțarea!
    Cel mai elocvent exemplu cu fonduri europene, după părerea mea, este reabilitarea costieră a unei porțiuni de litoral prin lucrări de dragaj de către o firmă olandeză. Valoare lucrare fix cât a costat realizarea „palmierului” din Dubai de către aceeași firmă. Bani europeni „mokka” din care n-a rămas absolut nimic, după prima furtună mai serioasă plaja a revenit la parametrii inițiali. În schimb, contribuția României la UE nu este „mokka”, este „cash”. Cash din impozitele românilor și firmelor românești, că firmele străine prezente prin România se pricep al naibii de bine să „optimizeze” fiscalitatea.

  • Pt cine zice ca nu a vazut lucrari facute de Strabag, va zic Eu ca la noi in Posta , stra zile facute de ei in 2007 arata impecabil si acum. Ce lucrari cu asa vechime a facut HS si arata la fel , in Buzau?Ca Eu nu stiu. Stiu ca si Mihai Vieazu a fost facut tot de ei….inclusiv cu canalizare si iluminat .
    HS se lauda ca a colaborat cu URBIS, da, au luat material de calitate Dar ce au facut cu el? Cum zicea cineva mai sus: Daca cineva iti da bani sa faci o lucrare “ proasta” tu faci ca asa ti a cerut? Asa fac profesionistii?
    In alta ordine , HD si “recalculat” personalul…. si au dat seama de minciuna, ori nu le a convenit ca “ I am prins cu minciuna “?
    Si pe mine ma intereseaza sa se faca Buzaul frumos.
    Chiar asa, HD de ce nu zice ce contesta? Daca sunt pe locul 2, inseamna ca au pret mare si cauta acum motive …
    Aproppo, Frasinet arata asa ca au spart si au bagat tevi si reparatiile le a facut Urbis.

  • Sunt profund dezamagit. Am sperat ca orasul nostru va arata altfel.

  • @Pixelul:
    1. Nu te-am facut imbecil;
    2. Legat de contributia Romaniei la fondurile UE, de care spui mai sus…..
    CAT contribuim si CAT avem la dispozitie….?!
    Punem 2 lei si ni se dau 10 lei. Cam asta este proportia…., logica ta nu are aplicabilitate.

    In afaceri, trebuie sa predomine principiul win-win iar lucrurile sa ramana cetatenilor.
    Cred ca am fost destul de clar.
    Spor !

  • Cătăline, punem 2 lei și luăm 10 lei și tot rupți în cur suntem? Probabil din cauza lui Dragnea și a lui Putin!

  • Din cauza coruptiei endemice.
    Dar nu uita: Statul suntem noi toti.

  • „L’état, c’est moi!” aparține lui Ludovic al XIV-lea. În vremurile noastre altcineva a preluat de facto zicerea nicidecum „noi toți”. Cu ce sunt eu vinovat pentru deciziile ce s-au dovedit greșite ale decidenților? Hai să facem ca în Suedia și pe urmă mai vorbim despre vina „noi toți”!

    Suedia … o țară la superlativ … legislația lor … visul la Rai … al omenirii …. Suedia, țara în care politicienii nu au privilegii, nu se bucură de imunitate, iar alegatorii se prezintă la vot în proporție de peste 80%. În topul 2013 al celor mai fericite țări, Suedia figurează pe locul 5, după Danemarca, Norvegia, Elveția si Olanda, în timp ce Marea Britanie este abia pe locul 22, iar România pe locul 90. Țările „fericite” au în comun mai multe lucruri, printre care un venit mare pe cap de locuitor, o viață sănătoasă și, mai ales, absența coruptiei la nivelul liderilor, explică John Helliwel, profesor de economie la Universitatea British Columbia. De asemenea, implicarea oamenilor în viața „cetății” este tratată cu foarte mare seriozitate. Reportajul „Suedia – Tărâmul politicienilor fără privilegii” („Sweden – Land of Politicians Without Privileges”), difuzat de televiziunea braziliana TV Bandeirantes, ne prezintă o lume despre care, obișnuiți cu situația din Romania, ne e greu să credem că există cu adevărat … !!!

    Câteva date generale:

    Suedia este o monarhie constituțională. Din 1971, Parlamentul țării este unicameral și are 349 de membri, aleși prin vot direct și proporțional, ei reprezentând 9,2 milioane de cetățeni. Regele Carl al-XVI-lea Gustaf îndeplinește doar funcții ceremoniale, cele
    politice fiind preluate de Purtătorul de Cuvânt al Parlamentului.
    Statul este conceput ca un sprijin pentru toți cetățenii săi, care sunt tratați echitabil prin intermediul unor servicii sociale consistente, bazate pe o economie solidă. Aceste servicii sunt asigurate tuturor gratuit, indiferent de venituri sau clasa socială. În schimb, taxele sunt mari, dar ele se întorc sub formă de pachete de asistență socială.
    Această relație între stat si cetățeni face ca alegerile să fie extrem de importante pentru suedezi. Conform statisticilor, peste 30% dintre ei sunt membri în diverse partide și peste 80% sunt membri de sindicat. Prezența la alegerile organizate la fiecare 4 ani este de peste 80%. Suedezii consideră dezbaterile politice și prezenta la vot esențiale pentru democrație. Fără privilegii sau lux pentru politicieni. Țara este condusă de clasa politică, nu de rege, iar suedezii sunt extrem de implicați și de atenți la activitatea depusă de cei cărora le dau votul, motiv pentru care aceștia nu au privilegii și nici nu beneficiază de condiții de lux. Până în 1990, în Suedia nici nu existau locuințe puse gratuit la dispoziția parlamentarilor. Aceștia obișnuiau să doarmă pe canapelele din birourile lor, situate în clădirea Parlamentului. În prezent, parlamentarii suedezi au la dispoziție garsoniere deținute de stat, cu o suprafață de circa 40 de metri pătrați. Singura cameră este folosită atât ca living, cât și ca dormitor. Spălătoria este comună, iar demnitarii trebuie să se programeze din timp dacă vor să își spele așternuturile. Sunt și parlamentari care trăiesc într-un spațiu chiar mai mic, de doar 18 metri pătrați. În aceste cazuri, inclusiv bucătăria este împărțită în comun. Nu există personal de serviciu, iar regulile sunt stricte: „Păstrați curățenia”. Biroul unui parlamentar are circa 18 metri pătrați. Demnitarii nu au secretare sau consilieri, nici mașini de serviciu cu șofer.
    „Eu îi plătesc pe politicieni. Nu văd niciun motiv pentru care banii plătitorilor de taxe să fie folosiți pentru a le oferi politicienilor o viață de lux”, explica un suedez în reportajul televiziunii braziliene. Reședința oficială a premierului suedez nu depășește circa 300 de metri pătrați. Nici acesta nu beneficiază de personal de serviciu. Mai mult, purtătorul de cuvânt al guvernului a declarat că premierul își calcă singur cămășile și își spală singur rufele, la fel ca orice simplu cetățean.
    Suedia este împărțită în 21 de comitate conduse de câte un birou administrativ numit de guvern împreună cu un consiliu ales de cetățeni. Pe teritoriul Suediei sunt 290 de localități. Nici primarii și nici guvernatorii nu au dreptul la reședințe oficiale gratuite, iar consilierii nici măcar nu au salariu lunar sau un birou propriu, așa că lucrează de acasă. „Suntem aleși să reprezentăm cetățenii și, la fel ca ei, avem propriile noastre slujbe”, a explicat o consilieră. Doar parlamentarii, care lucrează la elaborarea legilor, se consideră că exercită un serviciu public pentru care trebuie să fie remunerați cu salarii lunare. Un parlamentar suedez câștigă aproape dublul venitului net al unui profesor.
    Fără indemnizații speciale. Parlamentarii care nu domiciliază în capitală nu primesc bani în plus pentru costurile suplimentare, cum ar fi plata unei eventuale chirii sau pentru a avea asistenți la cabinetele parlamentare din localitățile de origine. Acolo, mulți
    dintre ei lucrează de acasă și utilizează sediile partidelor sau bibliotecile publice pentru a se întâlni cu alegatorii. Toate călătoriile cu avionul ale parlamentarilor trebuie să fie aprobate și rezervate la agenția de turism din cadrul Parlamentului, nefiind alocate indemnizații speciale.
    Fără imunitate. Politicienii suedezi nu sunt privilegiați în fața legii și nu se bucură de niciun fel de imunitate. Mona Sahlin a cumpărat o ciocolată și alte câteva obiecte personale cu credit cardul guvernamental și a plătit scump – și-a pierdut postul de vicepremier. Scandalul a fost celebru în anii ’90, fiind cunoscut sub numele de „cazul Toblerone”. Sahlin și-a compromis cariera politică, fiind nevoită să demisioneze din funcția de lider al Partidului Social Democrat.
    Cetățenii sunt foarte atenți la modul în care Parlamentul își folosește puterea. Transparența activității parlamentare are rădăcini în Constituție. Fiecare cetățean are dreptul să verifice cheltuielile politicienilor, actele contabile emise de guvern și declarația de impozit pe venit a premierului.
    Mai mult, funcționarii trebuie să pună la dispoziția doritorilor corespondența zilnică și emailurile oficiale ale prim-ministrului, orice cetățean având acces la aceste informații.
    În sala calculatoarelor este posibil chiar să studiezi traseul unor documente, cum ar fi cheltuielile guvernamentale sau detaliile unei licitații publice. De exemplu, unul din rapoartele cu cheltuielile premierului a inclus și prânzul luat împreună cu președintele Băncii
    Centrale, precizându-se chiar și ce au mâncat și au băut cei doi.
    Administrația Parlamentului suedez ține socoteala cheltuielilor în rapoarte ale membrilor, depozitate într-o singură încăpere. Există dosare individuale pentru fiecare dintre cei 349 de demnitari, precum și pentru Purtătorul de cuvânt al Parlamentului.
    Orice suedez poate veni să studieze dosarele sau poate cere informațiile prin intermediul Internetului.
    Principiul transparenței este inclus in Constituția suedeză de mai bine de 200 de ani. El face ca excesele de putere sau cazurile de corupție să fie extrem de rare în această țară.

  • RAUL !!! probabil DORMI cand mergi pe Balcescu si nu vezi cu adevarat stadiul lucrarilor ,,,,,,,,,,dar vorbesti si tu sa te afli in treaba 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.