Zonă fierbinte! Reducere de la patru la două!
O zonă fierbinte va fi pe Bd. Unirii, la finalul lucrărilor de modernizare, cea a intersecțiilor.

De la patru benzi (vezi foto mai jos), proiectantul a prevăzut în intersecții doar două benzi pe sens.




Rămâne de văzut, la finalul proiectului, dacă pe mijloc, pe lângă autobuze și mașinile de intervenție, se va permite circulația taxiurilor și a autoturismelor care au minimum patru ocupanți.
Citește și:
loading...

Daca ar concesiona loturi mici pentru parcari modulare, pe verticala (15 mp lotul), catre investitori, cu taxa locala si concesiune ZERO primii 5-10 ani de ex, dar cu o conditie sa fie preturile plafonate la un nivel stabilit de comun acord primarie/investitor, eventual doar actualizat cu inflatia, s-ar rezolva tot circul. Inclusiv aspectul sa fie generalizat si impus, functie de zone, asa cum ar trebui sa faca urbanismul din primarie si nu o face, ar iesi treaba buna rau de tot. In zonele cu parcari rezidentiale sa le lase tot lor, cu conditia sa suplimenteze cu aceste module pana se atinge necesarul din zona, ai sa stie si omul ala pe ce-si bazeaza investitia. Implicarea primariei ar trebui sa fie doar in a mobiliza politistii locali si a impune cu strictete respectarea regulilor si atat. Nu ne costa nimic, avem doar de castigat toti. Nici nu e nevoie sa fie investitori locali, le stim meteahna de a nu pune bani daca nu le iese ceva pe loc, sau chiar in avans, dar un anunt natinal cred ca ar starni mult interes.
___
S-a intrebat cineva cum mai viram la stanga, pe dupa acele scuaruri, cand autobuzul va merge inainte? Sau va fi semaforizare diferentiata? Plus aglomeratia formata ca unii vor la dreapta, altii la stanga, altii inainte si noi avem doua benzi.
O idiotenie! Vor fi blocaje in trafic din cauza acelor scuaruri, mai ales inaintea intersectiilor , comentatorul OB! a precizat foarte bine problema ce va aparea in trafic!
Benzile pentru autobuz ar fi trebuit să fie mult mai înguste, ca în București, unde circulă pe liniile de tramvai.
Să vedeți aglomerație, dar lumea că migra spre biciclete, nu Tereacă, mai ales că vine iarna.
E foarte inteligenta despartirea benzilor „speciale” de cele „normale” cu borduri de 30 de cm.
Totusi intrebarea care se pune (si pe care trebuiau sa o puna desteptii din primarie, care au acceptat proiectul) este urmatoarea : autospecialele (ambulanta, politie, pompieri) care vor circula pe acele benzi „speciale” si vor ajunge la locul interventiei vor sari bordura? Vor fi dotate cu sistem VTOL (decolare si aterizare verticale) sau pur si simplu traim intr-un oras condus de niste unii atat de priceputi incat nu s-au gandit la asta? Sau poate ca vor proceda ca in filmele cu prosti, vor merge pana in prima intersectie unde vor trece pe sensul celalalt, pe o banda „normala”…
Asa se intampla in orasele conduse de primari cu inima rosie, totul se face doar pentru a fi facut, pentru a se bifa realizari, pentru a primi aplauzele celor de jos si a fi mangaiat pe cap de catre cei de sus. Fara pic de logica, de viziune, de utilitate.
Din loc în loc bordura este întreruptă.
Stimabile, varianta inteligenta de delimitare a benzilor „speciale”, „normale”, „anormale”, etc este aceea a trasarii cu vopsea pe asfalt, nicidecum cu borduri! Sunt (aproape) convins ca nicaieri in lume nu se mai utilizeaza borduri pentru delimitarea benzilor pe un bulevard principal (chiar esential). Iar daca se utilizeaza si altundeva varianta asta inseamna ca nici aia nu-s asa inteligenti cum ar trebui sa fie.
As propune domnului primar ca pe benzile pentru autobuze sa poată circula și motociclete/scutere. Astfel s-ar decongestiona, într-o oarecare măsură, traficul.
O alta găselniță a neputinței ! ” dacă escavam, dam de morminte.”…. Când sa făcut blocuri și șosele în zona nu erau morminte ? Asta e o vrajeal a Episcopiei Buzău sa nu apară fisuri la biserica sau alte probleme…. Cu atât mai bine, dacă se dau cucernici, sa adune oasele găsite și sa le facă o slujba și sa le îngroape intr un cimitir….