Buzăul va fi printre primele orașe din România care are așa ceva

Orașul Buzău va intra în această toamnă pe lista scurtă a orașelor din România care dispun de un sistem de închiriat biciclete inteligente.

475 de biciclete cu computer de bord cu 48 de stații ce se vor fi amplasate prin tot orașul a achiziționat Primăria Buzău cu 2,5 mil. € – fonduri europene.

Foto din Bruxelles (Belgia) unde funcționează acest sistem. Bicicletele pot fi luate dintr-o stație de biciclete (dintr-un cartier) și pot fi lăsate în altă stație (din alt cartier)

Luminița Colțeanu, Primărie Buzău, șef Birou Fonduri Europene: „Biciclete se fabrică acum în Germania. Din octombrie vor ajunge la Buzău”

Mersul cu bicicleta la Buzău va fi încurajat și de inaugurarea prevăzută tot în octombrie 2022 a pistelor de bicicletă de pe BD. Unirii și Bd. Industriilor.

Unde vor fi cele 48 de stații de închiriere

Crâng 1+2, Autogară Nord, Autogară Sud, Gară CFR, Parc Marghiloman, Bd. Unirii 1…9, Aleea Trandafirilor 1+2, Cuza Vodă, Spital CFR, N. Titulescu, T. Vladimirescu, Piața Dacia 1+2, Aurora Mall 1+2, Aurel Vlaicu, Ice Magic,  LPS 1+2, Șoseaua Brăilei 1+2, Obor, Lic. Marghiloman, Stadion Gloria, Șc. nr. 11, Parc Tineretului, Colegiu Hasdeu, Colegiul Eminescu, Lic. Filipescu, str. Transilvaniei 1+2+3, Aleea Industriilor 1…5, Bd. 1 Decembrie (bloc ANL)

Atenție, din totalul de 475 de biciclete, câteva zeci vor fi triciclete –  pentru cei mai în vârstă ori care nu pot merge cu bicicleta.

Proiectul prevede și 10 stații de depanare dotate cu kitt-uri complete de mentenanță.

Detalii

Bicicleta inteligentă este ergonomică, construită dintr-un aliaj ușor (de preferință aluminiu) pentru usurință în utilizare.

E prevăzută cu sistem de protecție împotriva furtului, are sisteme de frânare performante pe ambele roți, sistem de iluminat, angrenaj cu mai multe viteze de deplasare.

Echipamentele ce compun computerul de bord al bicicletei includ monitorizarea permanentă GPS, modul de comunicații mobile GPRS și Wifi precum și modul de comunicații cu terminalele și stațiile de preluare și predare, sistem integrat în cadrul bicicletei de facilitare a închirierii directe cu ajutorul telefonului mobil (NFC – Near Field Communication). Computerul de bord al bicicletei va fi independent energetic.

Tricicletă e special adaptată pentru soluțiile de bike sharing dedicată persoanelor în vârstă.

Aceasta dispune de aceeași configurație tehnologică, dar cu stabilitate sporită datorată celor două roți din spate. Aceste tricicluri pot fi folosite atât de persoanele în vârstă cât și de persoanele care nu pot utiliza o bicicletă clasică.
Tricicleta poate fi folosită și de persoanele cu dizabilități. Dispune de siguranță sporită față de bicicleta clasică, are un scaun confortabil, suport pentru picioare, sistem de frânare și propulsie adaptată.

Citește și:

loading...

12 comentarii la „Buzăul va fi printre primele orașe din România care are așa ceva

  • In Cluj Napoca acest sistem e functional de vreo 7 ani! Accesati ClujBike si va veti convinge!…Este foarte util,mai ales ca acolo sunt si piste pentru biciclete!

    Răspunde
  • E de bezna minții acest lucru. Nu e rău, doamne feri, dar ar trebuii să luăm toate lucrurile pe rând. Eu nu am un trotuar decent în fața blocului dar bine că ne luăm biciclete în satul ăsta cu blocuri de zici că suntem in Copenhaga

    Răspunde
  • In Cluj ,au acces la biciclete in baza unei cartele eliberate de primarie, numai persoanele care platesc impozit local.O ora e gratis,daca depasesti timpul,platesti.Localnicii folosesc bicicleta 55 de minute,apoi o fixeaza la locul ei in statiile special amenajate,dupa care utilizeaza alta, timp de 55 minute si tot asa.Poti pedala gratuit toata ziua,cu conditia sa schimbi bicicleta dupa 55 de minute.

    Răspunde
  • E musai sa te numești in vreun mod anume, sa cotizezi vreo taxa, ceva, ori sa îndeplinești vreun criteriu specific pentru a ti se publica postările pe acest blog ?!

    Întreb cât se poate de serios !

    Răspunde
  • Super tare! Bicicletă de 2.500.000/475=5.263 Euro! Să tot faci biciclete la prețul ăsta! Da, știu, sunt fonduri de coeziune, dar cheltuite în acest fel nu-și mai ating scopul, acela de a micșora decalajul dintre veteranii și bibanii din UE, ci îmbogățesc și mai mult veteranii și decalajul se mărește în loc să se micșoreze.

    Răspunde
  • Este pacat de alta initiativa buna, in fondul ei, care va fi tulburatoare pentru cetateni precum banda unica pentru autobuze dar NU in tot orasul. Iar o sa-l injure lumea pe Tomitza ca pune carul inaintea boilor si el va spune ca o face pentru cei simpli. Cei complicati il incurca grav inteleg. Daca nu va inflori ciclismul la Buzau, stim deja ca noi suntem singurii vinovati, ca doar ne-a mai facut responsabili ca nu achiesam la gandirea de colhoz, fara sa mai dam exemple si sa ne devoalam astfel ca suntem boscodisti.

    Răspunde
  • Ce îi lipsea chelului in ajun de toamna/iarna.Si da le doamne mintea romanului cea de pe urma.Nu ai piste de biciclete ,dar cumperi biciclete. E că în bancul ăla din primul mandat când s au cumpărat 1000 de banci

    Răspunde
  • După aceste biciclete, vor veni și pistele.
    Cică urmează să intre în fabricație, într-o țară din UE.

    Răspunde
  • După ciclism vom excela la sporturile nautice în special înotul, având în vedere bazinele de înot din oraș.
    Este binevenita închiderea singurului ștrand în speranța iluzoriului complex care urmează sa fie construit în viitorul îndepărtat.
    Mulțumim Primarului pt condițiile oferite la înfruntarea caniculei și după cum merg lucrurile la anu tot asa.

    Răspunde
  • Printre primele orașe? Nu cred. Deja în alte orașe au apărut trotinete electrice.
    Și, unde sunt pistele de biciclete?
    O sistematizare a priorităților lipsește.
    Deocamdată s-a început cu impresia artistică (intrări în oraș cu ștaif, locomotiva, avion, moară de apă).. ceva artere, dar mai deloc parcări, milioane de euro pentru echipe de fotbal și handbal, dar zero lei pentru dotarea spitalelor și policlinicilor..

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.