E aproape necunoscută. Dar are un rol major în dezvoltarea oraşului Buzău. Iată cine este doamna din imagine

Se numeşte Luminiţa Colţeanu şi este funcţionar în cadrul Primăriei Buzău. Puţini buzoieni o cunosc, dar rolul său în dezvoltarea oraşului Buzău este capital. Ea coordonează departamenul de atragere a fondurilor europene din Palatul Comunal.

Ea şi încă doar trei colegi lucrează aici, în ciuda volumului de muncă şi a responsabilităţii enorme în condiţiile zecilor de milioane de euro puse în joc.

Nu face din asta un titlu de glorie, însă concurează cu primarul Toma pentru titlul neoficial şi nepremiat al angajatului care stă cel mai mult la serviciu din cadrul primăriei.

„Sunt mii de hârtii la fiecare proiect, care trebuie văzute sau făcute de mine. Iar orice netenţie, orice greşeală, poate avea consecinţe dintre cele mai grave. A rămâne până seara târziu în primărie, a veni şi sâmbăta şi duminica la birou, e un lucru comun pentru mine. Dacă sunt plătită suplimentar pentru asta ? Hm! A trebuit să mă ţigănesc, da ăsta e cuvântul, cu domnul Chiculescu în urmă cu câţiva ani pentru a primi, eu şi colegii mei, ceea ce trebuia să primim”. Zâmbeşte trist când reporterul, mirat, spune că recompensă îi va fi o statuie în faţa Palatului Comunal. Nu stă mult pe gânduri, gândeşte şi vorbeşte repede, semne ale angajatului în permanenţă ocupat.

A amânat operaţia pentru a participa la şedinţa de Consiliu Local

Zilele trecute, Luminiţa Colţeanu a participat la şedinţa Consiliului Local.

„Trebuia să fiu în spital. Am, uite aşa, o piatră la rinichi, care se şi mişcă. Mi-am amânat internarea şi operaţia pentru a fi al această şedinţă. Mă gândeam că voi fi chestionată de domnii consilieri, trebuia să fiu aici pentru a oferi explicaţii”.

Pentru departamentul său urmează luni şi ani foarte grei. Trebuie întocmite proiectele pentru achiziţia de autobuze, de asfaltare a străzilor, piste de biciclete, transformarea Pieţei Dacia, Park and Ride, etc. Toate aceste proiecte trebuie apoi meticulos urmărite în momentul în care vor fi realizate efectiv, pe teren.

„La Alba Iulia lucrează 30 de oameni la departamentul pentru fonduri europene”

Cititorii acestui articol probabil că au auzit despre dezvoltarea extraordinară din ultimii ani a oraşului Alba Iulia graţie proiectelor cu fonduri europene.

„Ştiţi câţi oameni lucrează în primăria Alba Iulia pentru atragerea de fonduri europene ? 30! Şi nici nu sunt plătiţi de către primărie. Toţi aceştia sunt plătiţi direct din sumele prevăzute în fondurile respective. Noi, în Primăria Buzău, suntem patru. Eu şi colega din acest birou plus alţi doi în biroul din faţă. Ar mai trebui angajaţi oameni, dar de unde să-i iei. E o slujbă specială, nu poţi să iei pe oricine de pe stradă şi să-l pui să lucreze la un proiect cu fonduri europene. O vină o port poate şi eu, sunt de principiu mai bine mai puţini, dar buni”.

Auraş Tereacă

 

loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.