Trei mari noutăți pentru Trans Bus Buzău
Moment istoric pentru Trans Bus Buzău.
1) Mâine dimineață, la 05.35, va pleca oficial în cursă – pe traseul 10 – primul autobuz electric din orașul Buzău.
În total vor circula de mâine în orașul Buzău 13 autobuze electrice: 9 pe traseul 10 și 4 pe traseul 7.
2) A doua noutate importantă. E deja funcțională aplicația de mobil prin care buzoienii vor putea să-și cumpere online, foarte simplu, bilete, pachete de bilete (cu 10 și 20 de călătorii) și abonamente.
Există posibilitatea cumpărării online de abonamente pentru o zi, o săptămână, o jumătate de lună și o lună.
3) A treia mare noutate e legată tot de aplicație (Transport Public Buzau în Google Play). Călătorii pot vedea în timp real stațiile din apropierea călătorului și autobuzele care se apropie de aceste stații.
Utilizatorii au și posibilitatea planificării călătoriei trecând destinația dorită în aplicație.
Concluzie: De la o firmă devenită insignifiantă și în pragul falimentului cu opt ani în urmă (când Primăria Buzău favoriza maxi-taxi) acum Trans Bus oferă condiții de transport similare orașelor civilizate din vestul Europei. Mai e un hop important de trecut, acela ca Trans Bus să convingă tot mai mulți buzoieni să renunțe la folosirea autoturismului personal (poluant), așa cum se întâmplă deja în vestul Europei unde predomină transportul în comun și bicicleta.
Citește și:
Este fix pe dos! La ce folosesc toate astea dacă ei nu sunt capabili să respecte programul de transport, autobuze care trec prin stații cu multe minute înainte de ora stabilită, întârzieri imense și bomboana de pe coliva, unele curse nu mai trec deloc. Chiar in seara asta autobuzul 3 care ar fi trebuit sa plece din stația Centrul Schengen la 18:15 a întârziat doar 40 minute.
Fă un experiment reportere, încercă să folosești autobuzul o săptămâna două și după apucă-te si laudă. Când stai toată ziua cu dosu’ in mașină nu ai cum să cunoști situația reală, de fapt cred că nici nu te interesează…
Aplicația Transport Public Buzău va putea fi folosită pe toate liniile, sau doar pe cele cu autobuzele electrice?
Am instalat-o, și am ceva nelămuriri (de exemplu, cum poți activa biletul din aplicație -nu cumpăra, activa, dacă nu merge reader-ul din autobuz). N-am găsit pe site-ul Transbus nimic legat de aplicație. Mai așteptăm.
Din ce am vazut eu apare un cod de bare după achizitia biletului. Cod de bare care va fi citit de readerul din autobuz. Sistemul e valabil pe toate autobuzele, nu doar cele electrice.
Da, mulțumesc, am văzut și eu acel QR. Rămâne întrebarea legată de „activarea” biletului. În secțiunea FAQ la întrebarea „Ce ar trebui să fac dacă dispozitivul nu dorește să-mi scaneze biletul?”, răspunsul este „Utilizați opțiunea de activare din aplicație”.
Ei, problema e că nu găsesc această opțiune.
Peste 3 sau 5 ani cind o sa se uzeze bateriile le casează. Caci înlocuirea lor o sa fie foarte scumpa.
Domnule reporter poate va interesati un pic si ne spuneti si cam ce procent din viata acumulatorilor autobuzelor electrice s-a dus pe apa sambetei cat timp au fost nefolosite ca să nu mai vorbim despre garantie care a curs fara sa se poata vedea daca pica ceva sau nu la ele
Stai, ma, linistit, ca au luat si utilaj de tractare. Daca pana acum sistemul era deficitar, stai sa vezi de acum inainte…
Cam lunga așteptarea , sper să fi meritat. Oricum nu sufera comparație ce era acum 8 ani cu ce este acum! Și mai este un aspect, nimeni n-a amintit faptul că autobuzele circulând pe culuare special destinate fac economie de motorina și scade mult nivelul noxelor din atmosferă! Autobuzul 7 care merge de la poarta Crângului până la casa de cultură făra oprire, ar putea intra pe traseul lui 8 de unde ar mai lua călători din doua stații, călători (inclusiv elevi) care ar vrea să ajungă mai repede la gară! E o propunere…
Auras, tu cu Toma si restul comunistilor din Buzau sa stati numa’ in autobuzele astea „la standarde europene”.
Dupa ce v-or vedea buzoienii vreo 2-3 ani de zile mergand cu autobuzul poate vor incepe si ei sa le foloseasca.
Momentam toata incurajarea asta „folositi autobuzul” pare mai mult un fel de „saracilor, mergeti cu autobuzele ca ne-am saturat ca noi, barosanii, sa ne impiedicam de voi in traficul pe care tot noi, in inteligenta noastra nesfarsita, l-am „modernizat” pana l-am rupt.
Mulți avem aceeași doleanță, așteptăm să vedem „mai marii” împiedicându-se in stațiile de autobuz. Până atunci voi merge doar cu mașina… sâc!
Și o găina beata are mai mulți neuroni ! Vai de capul vostru de cocalari!
După ce a mușcat din mărul discordiei este aproape imposibil ca un posesor de autoturism să renunțe la folosirea acestuia în detrimentul mijloacelor de transport în comun. Chiar și în situația în care combustibilii fosili se vor vinde la prețuri astronomice! Nici în occident, la țivilizații ăia, nu s-a reușit acest miracol. Nici măcar acolo unde transportul public este gratuit! Confortul presupune cheltuială iar omului îi place confortul.
Vestea aceasta va apărea în manualele de istorie bă băieți