Crește numărul stațiilor de încărcare din Buzău

Se mărește flota de mașini electrice din oraș, crește și numărul stațiilor de încărcare.

Trei noi stații de încărcare au fost deschise în Buzău în ultimele săptămâni.

Cea mai nouă stație deschisă, în parcarea Global de pe str. Transilvaniei
Altă stație deschisă recent, tot pe strada Transilvaniei, în parcarea Petrom
Avantajul stației din incinta Petrom e că aici se poate plăti cash precum benzina ori motorina
A treia stație nou deschisă la Buzău, la LIDL 3, vizavi de cartierul Orizont

Cele mai multe stații de încărcare din orașul Buzău sunt la ieșirea spre Mărăcineni (în parcarea Buzău City Mall, Garden Restaurant, benzinăria Mol Mărăcineni etc.) dar și spre Vernești.

Stație de încărcare se găsește și în parcarea Elcar Gid

Și Primăria Buzău are în implementare un proiect cu fonduri europene, pentru instalarea a opt stații de încărcare (îndeosebi în sudul și estul orașului, unde nu prea erau).

Vezi mai jos o postare recentă a primarului Toma pe buzaucityreport.ro:

Mulțumită programului „Rabla” care acordă subvenții generoase numărul autoturismelor electrice din oraș e într-o creștere vizibilă.

Avantajele folosirii electricelor: prețuri la încărcare de cel puțin două ori mai mici față de termice, zero emisii de noxe și un șofat mai ușor.

Citește și:

loading...

23 de comentarii la „Crește numărul stațiilor de încărcare din Buzău

  • Nu par prea electrice masinile din parcarea Lidl 3

    Răspunde
    • Mașina din dreapta din poza de la Lidl 3 este electrică, este un Nissan Leaf. Cea din stânga este un BMW Seria 3 cu motor Diesel.

      Răspunde
  • Iar un articol partial adevarat……statiile de la Global si de la Lidl 3 nu sunt functionale!!! Sunt amplasate de mai bine de o luna si tot nefunctionale sunt!

    Răspunde
      • Probabil cel cu Tesla era prieten cu careva de la Global, mergeti oricare din voi si incercati azi sa incarcati…..nu se poate!

        Răspunde
  • Dezavantaje la electrice:
    Pret de achizitie mare
    Incarcare de durata
    Autonomie redusa
    Reparatii si intretinere scumpe
    Mari poluatori in procesul de fabricatie
    Mari poluatori in procesul de extractie materii prime
    Mari poluatori in exploatare
    Drept dovada, olandezii cumpara dieseluri din Germania (vestitul Vw B8), in detrimentul electricelor.
    Hidrogenul este ecologic, restul e povestioara pentru cei mai slabi cu logica si principiile in viata.
    Ps. Pentru Tesla reparatiile sunt cat o masina noua la cel mai mic accident care presupune ulterior inlocuirea bateriei, care e lipita de caroserie.
    Dl Toma nu are cum sa stie chiar tot, cheltuie si dansul pe ceea ce vede ca „se poarta”, ca doar nimic nu e vesnic si orice se poate modifica ulterior, chiar daca iesim mereu in pierdere, de parca nu ar fi bani publici de tocat. Cum e cazul florilor (bulbi) plantate cu tam-tam acum ceva ani si care acum sunt… duse in lume, ce mai conteaza daca au fost frumoase vremelnic, pe o galagie de lei.

    Răspunde
    • Fabricarea benzinei/motorinei e de două ori mai poluatoare decat producerea curentului electric folosind gazele/cărbunii. Asta dacă excludem energia produsă de fotovoltaice/eoliene, dar și faptul că termicele ard benzina, în timp ce electricele nu ard nimic.

      Răspunde
      • Litiul din baterii (il scot aia prin Asia si Africa cu degetele), cristalele din panouri, stalpii eolienelor, motoarele, sarma din motoare, mentenanta acestor parcuri, transportul energiei sigur sunt daruri dumnezeiesti, pacat de amprenta imensa de carbon lasata in urma. Motoarele termice, la ce nivel de eficienta al raportului exploatare/pret/consum/autonomie/poluare au ajuns cu normele actuale, sunt peste la orice capitol. Cum ziceam, e nevoie de logica si principii dar si ca fiecare sa isi asume deciziile proprii, ca nu merge cu „dar altii cum fac, facem si noi dupa ei?!”.
        Pentru ca planeta nu are pereti, motoarele electrice doar exporta poluarea in zonele de exploatare a resurselor de baza, nu o elimina, deci se mai adauga si ipocrizie, pe langa restul.
        La Buzau se fac lucruri moderne si inutile, „frumoase” dar periculoase (inteleg ca un motociclist neatent s-a infipt in stalpisorii inutili si criticati de toata lumea, probabil ca ar fi redresat motorul daca nu era sirul respectiv, deci un detaliu la o lucrare care pune in pericol vieti decat sa ofere beneficii), voi avea grija sa reamitesc asta de fiecare data cand timpul o va demonstra. Pana acum am grad de reusita de 100%.
        Multumesc pentru parere!

        Răspunde
      • Nu că nu ar fi adevărat, însă, prin raportare, treaba cu mașinile electrice e vax albina !

        Daca toate mașinile din lume ar deveni electrice și tot ramanem la…..vax albina.

        Când or convinge „salvatorii planetei” o Africa întreaga, o America de Sud întreabă, cea mai mare parte din Asia, din America de Nord, din Europa și Australia sa renunțe la hidrocarburi pentru gătit și încălzit, de departe de tot cea mai mare sursa de poluare de pe această planetă, atunci abia sa se gândească la mașini electrice & stuff.

        Până una alta, toți cei care-și cumpăra mașini electrice o fac pentru că e COOL, și, oricum, au și mașina din ailaltă, serioasa, care te duce oriunde, oricând și oricât, cu zăbovit de maxim câteva minute pe la peco, in ograda.

        Răspunde
      • Ai fost mintit, nu este adevarat asa ceva, producerea benzinei nu polueaza mai mult decat producerea energiei electrice pentru un consum echivalent de benzina.
        Per total, MT are dreptate, electricele polueaza mai mult pe tot lantul de productie si exploatare. Plus ca e rentabil cat sunt 1-2%, cand se inmultesc, apar restrictii la consumul de energie, probleme in retea, circulatie cu nr par/impar ca pe timpul lu Ceasca etc. Parcursul sanatos ar fi fost progresia naturala a parcului auto catre benzina euro 6-7 si dezvoltarea masinilor electrice tot naturala, nu umflata fals, artificial si prin buzunaritul populatiei.
        Intai sa isi bata producatorii capul sa faca niste baterii de tip solid care sa polueze mai putin, sa fie mai rezistente, sa se incarce mai repede si sa tina sarcina mai mult, iar autoritatile sa faca centrale atomice si hidrocentrale performante, abia apoi mai discutam de electrice, nu asa, pe minciuni si fente.

        Răspunde
  • Le-au pus și ăia la dracu-n praznic. Cine mama dracului se duce până pe Transilvaniei, la mama dracului, să-și încarce „buleftrica”?! Și au ăia de la Metalurgica atâția bani să își permită vehicule electrice pe care să și le încarce în timp ce sunt la muncă? Sau e magazinul Global atât de mare încât să îți ia o grămadă de timp să îl vizitezi, astfel încât să te încadrezi și cu o încărcare corespunzătoare? Nici la City Mall nu ai cum să pierzi atâta timp, oricât de mult ți-ai dori, ca să ții mașina în priză pentru o încărcare completă. Aș dezvolta stații de încărcare în parcările de reședință, printre blocuri, cât mai aproape de locuințele cetățenilor.
    Și, în Buzău, deținătorii de astfel de vehicule electrice, plug-in hibride, sau chiar hibride, nu beneficiază de niciun fel de avantaje din partea primăriei, chiar dacă au investit căruțe de bani în acestea, plătind cot la cot, taxe și impozite cu deținătorii de „vaucher-e pe roți”.

    Răspunde
  • Ne-am emancipat, suntem ca LA, avem statii de incarcare. Avem si haite de caini, urmeaza probabil drogatii si excrementele plus acele cu HIV pe toate trotuarele, ca asa este in zonele astea iluminate si modernizate din Occident, foarte in pas cu ecologia si tehnologia, dar mai putin in pas cu civilizatia adevarata, bunul simt si normalitatea.

    Răspunde
    • Uitam un aspect. Masinile propulsate electric unde parcheaza in Buzau? Daca o familie detine 2, si protejeaza astfel planeta, ii invinovatim sau nu? Eu asa hal de oras deschis pe norme nord coreene in Europa (adica multe, fixe si fara legatura intre ele), n-am mai pomenit.
      Cu toate acestea il voi vota tot pe dl. Toma, daca e sanatos, neintrerupt de dosare ori daca mai doreste! In primul rand ptr ca nu candidez si doi, imi place ceea ce vad in domeniul sado-masochismului administrativ si consider ca buzoienii merita mult mai mult.

      Răspunde
  • Avem nevoie de echivalentul a 136 litri de motorina pentru a produce curentul electric necesar incarcarii unei masini gen Tesla. Adica 42 litri motorina / 100 km.

    Mineritul pentru litiu, cobalt, aluminiu, argint, aur, cupru, nichel, mangan, plumb si alte metale este si el poluant. Reciclarea este si ea poluanta, uneori imposibila. Mai avem nevoie de metale si plastic extra pentru cresterea capacitatii retelelor de transport, transformatoare, cabluri, statii de incarcare.

    Totul pentru China, care e pe val fara probleme
    https://ourworldindata.org/grapher/annual-co2-emissions-per-country?country=CHN~European+Union+%2828%29~USA

    Incalzirea globala datorita CO2 este o problema falsa. Ce sa faci cu birocratii care nu stiu sa faca diferenta dintre clima si vreme si care cred ca o planeta e un fel de birou cu AC.
    https://www.youtube.com/watch?v=oCEZFMtW5Pw

    Răspunde
  • POTI SCOATE OAIA DIN TDI, DAR NU POTI SCOATE TDI-UL DIN OAIE.
    Case closed.

    Oilor, stati voi in balegarul vostru din Golf 4 TeDEi si lasati lumea sa se dezvolte.
    Electricele sunt viitorul indiferent ce behaiti voi.
    Iar MT asta e incredibil de….., dar mai bine nu mai zic, ca stie el TOT.
    Behehehehe….

    PS acum 100 de ani, aia cu trasurile trase de cai radeau de primele automobile aparute ca nu sunt bune de nimic. 20 de ani mai tarziu, trasurile dispareau. Cam asa si acum. Continuati sa behaiti cu 3 lei in buzunar. Cand o sa va permiteti sa va luati o masina clasica la 30-40 de mii de ieuro, atunci puteti sa comentati.
    Pana atunci….lasati analizele auto, cand voi dati maxim o mie pe o „MASINA” din Jermania :)))))

    Răspunde
    • Bine ca sunt mari barosani aia care cumpara electrice, de asta le cumpara ca milogii din banii altora, japcuiti de autoritati de la oamenii cu tdi. Sa comentati voi cand o sa aveti 50k euro sa dati pe o electrica si apoi sa platiti inca 50k pe an despagubire la toata poluarea pe care o generati, apoi mai discutam. Asta pe langa faptu ca si tu tot pe tdi o arzi, doar ca salivezi la o electrica. Stii ca nu poti ajunge cu ea mai departe de Mizil sau Patarlagele si de asta nu iti cumperi, dar vii sa predici pe aici, ca asa ai auzit ca e corect, asa scrie pe FB.
      Masinile electrice sunt viitorul , dar…in viitor. Viitorul nu este acum. Cand vor fi destul de nepoluante si destul de performante incat sa merite, atunci vor fi bune masinile electrice. Si cand vom avea curent curat, nu din carbuni sau panouri ineficiente si poluatoare.

      Răspunde
  • SA VA FIE DE RAHAT MASINILE ELECTRICE NU VEDETI CITE EXPLODEAZA SI IUAU FOC SI MAI ALES PINASE INCARCA DUREAZA 3 ORE TOT MATORINA SI BENZINA E PE VAL E POLUANTA MASINA ELECTRICA CIT ACID ARE IN BATERIE CE ZICETI DESTEPTILOR

    Răspunde
  • Cate explodeaza si iau foc, bre, ia zi-ne ! Da-ne exemple clare, CATE ?! CATE ?!
    Hai, demonstreaza !
    Vai mama voastra, comentatori de hartie….

    Răspunde
    • Căutăm pe Google ,,masini electrice care au luat foc” si gasim cateva, pentru inceput! Unele orase din Germania au interzis accesul acestora in subterane. Belgia, urmeaza sa procedeze la fel. Mergem doar la suprafata? Eu zic : Viitorul este al masinilor.. ZBURATOARE! -cu aterizare direct pe bloc.. Exagerez, desigur!

      Răspunde
      • Da, sunt care iau foc, mult mai multe decat pe benzina, dar in total tot destul de putine. Plus ca sunt aspecte care se pot imbunatati usor. Mai greu este cu tehnologia bateriilor la modul general, ca inca nu se ridica nici pe sfert la nivelul motoarelor pe combustie.

        Dar, cea mai mare problema este cu bagatul mainii in buzunare la toti cetatenii si subventionati masiv cei care vand/cumpara masini electrice si panouri. Daca sunt asa de eficiente, de ce au nevoie de subventii intre 50% si 90%? Nu e clar ca ceva e putred? Normal ca merita sa pui panouri si sa iei electrica daca ti le plateste statul jumate sau aproape total din banii celorlalti care muncesc sa aiba cine sa-i fure. Masinile pe combustie, ca tot spunea cineva ca au inlocuit trasurile, cat au fost subventionate? Nu au fost, ca s-au dovedit mai bune. Dar acum e pe subventii, traim era unui comunism parsiv, de care romanii au mai vazut, unde nu e pe merit, ci pe interesul celor de la putere.

        Răspunde
  • Viitorul e LGBTQ+!
    Până la urmă încurajăm sau nu autoturismul, în Buzău? Desigur că lipiotul care își încarcă peste noapte bateria mașinii, #pebani, o lasă dimineața la park&ride-ul din Buzău, #pebani, și merge spre birou cu busul, #pebani, dar, ca și citadinul local care nu a știut la alegeri de tot acest val al modernizării prea abrupt pentru el, trebuie să aibă multă răbdare de fel pentru a afla un răspuns (asupra a ceea ce îl așteaptă și dacă se mai merită o investiție personală – că uneori citim repede și pricepem greu)
    Niciodată un singur gest nu va schimba radical o situație. Nici cu banda unică, parcări împuținate și parkride, nici cu bănci și apă arteziană, decât dacă scopul este
    „să fie frumos!”. Culmea e că nici măcar frumoase nu ies.

    Răspunde
  • De cand domnul reporter a trecut pe electrica brusc este interesat de statiile de incarcare! Poate reusesti sa afli noutati in ceea ce priveste statiile acelea multe promise de Primarie! De vreo 2 ani , la interpelarile adresate pe buzaucity report, primesc raspuns ca azi-maine, azi-maine dar nimic concret. Cauta HCL173/27.10.2021 pe site-ul Primariei! Acestea sunt primele statii pe care Primaria le-a anuntat. Apoi a mai fost un anunt cu inca 65 de bucati cam prin 2022! Eu le caut si nu le gasesc inca pe teren!

    Răspunde
  • Dle Tereaca, iti pierzi vremea cu subiecte din astea prea complexe.

    Mocofanii cu tdi jerman si motorina furata la bidon, nu au viziune. Ei stiu doar bere, mici, ceafa de porc, talcioc si Monteoru. Atata pot ei, nu e cu suparare.
    Nu ne facem bine niciodata…

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.