Proiectul era altfel de cum credea lumea

„Nu-i prea bine! De ce pista de biciclete e pe interior, pe partea cu blocurile ?”, au comentat unii dintre locatarii blocurilor de pe Bd. 1 Decembrie pe durata lucrărilor.

„Oamenii care ies din bloc or să pășească direct pe pista de biciclete. E puțin riscant”, s-au plâns unii cetățeni.

Astăzi, reporterul buzoienii.ro a descoperit că, de fapt, poziția pistei de biciclete și a trotuarului e alta decât credea lumea:


Muncitorii au pus ieri primii „biscuiți” pe trotuar (partea îngustă), pista de biciclete (mai mare) fiind, de fapt, înspre bordură.

În fapt, vor fi chiar două culoare pentru bicicliști, tur și retur, fiecare de câte un metru:

Așadar, ordinea, de la bordură (carosabil), va fi spațiu verde, pistă de biciclete 1, pistă de biciclete 2, trotuar

Pista de biciclete de pe Bd. 1 Decembrie va fi conectată la:

1) Bd. Unirii în zona fostului magazin Olimpic

2) Calea Eroilor (în dreptul semafoarelor din Bariera Ploiești)

3) Podul Drăgăicii (și, mai departe str. Drăgăicii și Bd. Industriilor) – proiect 2024

4) Bd. Republicii (prin dreptul gării CFR)

Devine Buzăul cel mai european oraș din România ?

Cine a vizitat orașele civilizate din vestul Europei trebuie că a remarcat multitudinea pistelor de biciclete și importanța care se dă acolo pedalatului.

Mai multe biciclete decât mașini!

Reporterul buzoienii.ro a vizitat luna trecută orașul Strasbourg din Franța (cu graniță pe Rin cu Germania).

Ce surpriză (față de România!), prin zona centrală a orașului circulau mult mai mulți bicicliști decât mașini. Chiar și într-o zi ploioasă și rece:



Probabil, dacă șefii din Primăria Buzău vor continua într-un ritm accelerat, în anii următori, investițiile în amenajarea pistelor de biciclete, orașul Buzău va deveni – la acest capitolcel mai european oraș din România!


Păcat că din cauza stâlpilor din beton (amplasați pe o parte chiar pe mijlocul trotuarului!) nu s-a putut amenaja (măcar) o pistă de biciclete și pe strada Transilvaniei:

Poate în viitor, cablurile vor fi îngropate (canalizațiile sunt făcute!) iar stâlpii de beton îndepărtați. Pentru iluminat se pot folosi stâlpi metalici, mai mici și mai frumoși.

Citește și:

loading...

15 comentarii la „Proiectul era altfel de cum credea lumea

      • Nu mai pot să treacă doi cetățeni unul pe lângă celălalt. Nu mai zic de două mame cu cărucioare.
        Dar se cheamă trotuare…!
        O să fim ca în Mamaia când „zornăiau” bicicliștii, nervoși nevoie mare, că se plimba lumea prin stațiune! Vai de noi!
        Faceți piste de biciclete pe stradă!

        Răspunde
        • … buzău – orașul deschis marilor surprize!…

          Răspunde
        • Cine a făcut proiectul pentru trotuar? Nu o să poată trece două cărucioare de copii unul pe lângă altul. Nici de mână nu poți merge cu cineva.

          Răspunde
          • Atunci puneți copii pe biciclete! Simplu, nu? S-au născut și mulți copii în urbea asta cu populația în scădere. Dar când e să fim cârcotași…

            Răspunde
            • Din păcate e purul adevăr nu „cârcoteală” dar puteți să băgați capul în nisip…

              Răspunde
      • Păzea, că vin bicicliștii !!

        In Romania, cu-atat mai puțin la Buzau, sunt atât de sublimi dar lipsesc aproape cu desavarsire însă data viitoare când merge dom’ Tereaca pe la Strasbourg, aduce el niscaiva câțiva de pe-acolo că si-asa la Strasbourg e-nghesuiala mare, oraș cu câțiva kmp mai mic decât Buzăul nostru dar populație de vreo 4 ori mai mare și cu de muuulte ori mai multe locuri de parcare decât Buzăul, in condițiile densitatii mult mai mari, a faptului că mai e traversat și de-un mic fluviu și niste canale !
        N-ai făcut și dumneata, dom’ reporter imprudența să-i întrebi cum draci d’amiaza au făcut aia atâtea locuri de parcare în condițiile astea ?!!! :))))))))

        Între timp, descoperim cu stupoare că Buzăul pentru a deveni „oraș European” (cu ghilimele, că altfel e deja european de-un mileniu si ceva 😉 ) era nevoie „decât” sa vopsim in roșu un metru de trotuar ori sa dam cu bidineaua niste dungi !
        Na belea, cât de ușor era ! 🙂

        Răspunde
  • Din păcate, Buzăul cu blocurile astea urâte făcute de comuniști nu arată bine deloc! Poate doar in Napoli , la periferie mai sunt asemenea blocuri degradate! Oricine ajunge la Buzău face depresie văzând blocurile astea urâte! Orice ai face vorba romanului …….din c….t …bici! Orice turist când merge intr-o țara admira clădirile, arhitectura orașelor și nu trotuarele! Așa ca, dragi buzoieni, puneți mâna de la mâna, asociațiile de proprietari împreuna cu primăria și poate și guvernul și dați măcar o mâna de var pe sandramale! Așa cum făceau bunicii noștri la țara pe vremuri! Altfel, nu aveți pretenția sa fiți considerați orășeni și cu atât mai mult europeni!

    Răspunde
    • …e un ger afară…. numai de pedalat nu-mi vine!… și nici nu am voie!….

      Răspunde
  • Adevărul că la ce năzbâtii de ultim răgnet a dat urbanismului Buzăul în ultimii ani, oamenii se așteaptă la orice. Dubai vor și ei ca-n auto-proclamatul ”Cel mai european oraș din România, care a învins Parisul, open city”, că sunt poluați și n-au 30 de mil de euro în 4 ani să asfalteze 5 km de drum miștoc?
    Sunt în Germania acum, orice comparație cu Buzăul trebuie înmulțită de cel puțin 10 ori in general. Un biciclist din Buzău face cam cât 10 de aici, din toate punctele de vedere. Deci 30 pe un km la 30 min sunt cam 3 de la Palat la poarta Crângului.
    Cu scuzele de rigoare, iar un lobby nevinovat dar cu exemplu nefericit din partea redacției, după Boston și parcarea de 6 mil de la Oradia. Strike 3, cum se zice, dar doar cine nu muncește nu greșește. Eu aș aprecia mai mult munca.

    Răspunde
    • Or sa meargă toți buzoienii numai cu biciclete își vor abandona mașinile. Vor duce copii la școală cu bicicleta. Va fi o fericire în buzau cum nu sa mai văzut.

      Răspunde
  • Un proiect deosebit, facut probabil prin vreun birou la cateva sute de kilometri de Buzau.

    Sunt foarte curios de cateva aspecte si poate ne lamureste domnul reporter

    1. cum vor circula bicicletele pe tonsonul cuprins intre intersectia 1 Decembrie/Marasti si Bdul Repubicii in conditiile in care pista are un singur sens, la semafor?
    2. cum vor accesa bicicletele care vin dinspre gara pista de biciclete alfata pe celalat trotuar in conditiile in care trecerea de pietoni de la intersectia 1 Decembrie/Marasti este desfintata de ani buni?
    2. de ce aleile de acces in blocuri vor fi pavate cu dale doar pe 1/3 din lungimea acestora, nu fac parte tot din domeniul public?
    3. de ce toate gurile de vizitare ale canalizatiilor executate au fost amplasate fix in dreptul aleilor de acces, desi tuburile care merg spre blocuri au fost trase prin lateralele aleilor?
    4. de ce se permite in continuare acea treapta/terasa (nici nu stiu cum s-o numesc) a restaurantului Antica Roma care ocupa aproape in totalitate trotuarul?
    5. care este termenul de finalizare?

    Răspunde
  • Subscriu scrisele Bengalezului!De ani de zile le-am spus si lui Boscodeala si lui Toma,sa se ocupe de fatadele blocurilor,sa ajute oamenii si asociatiile de locatari sa acceseze fonduri pe asta!Sa se uite la Bucuresti ,mai ales in sect 3 ,unde sunt mai putine nereabilitate decat re!Si dau alt aer urbei!De cand ii spun de blocul Dealul Mare ,de alea din centru ,de la marele parc Iazul Morii ,ca de cum ridici privirea te crezi in Soweto,sau in in favelele sud americane!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.