Căutăm scandalul sau găsim înțelegere ?

Pe aici, la primăvară, constructorul trebuie să amenajeze două piste de biciclete (tur + retur) și să mai lase loc de trotuar și pietonilor:


Situație nefericită la intersecția dintre Bd. 1 Decembrie și Bd. Unirii. Blocul e prea aproape de stradă


„Spuneți și dvs. cum să procedăm aici ?”, l-a întrebat, vineri, constructorul pe reporter.

Pe moment, reporterul n-a dat niciun răspuns. Astăzi a scris despre cele două variante posibile:

1) Facem cele două culoare de biciclete (mai rămân doar 50 de cm de trotuar) și înțelegem, cu toții, situația. Urmând să circulăm (pietoni și bicicliști) la mica înțelegere.

2) Există și varianta, convenabilă unora dintre noi, ca la final (indiferent de soluția adoptată, întrerupere a trotuarului sau o pistei de biciclete) să tragem o poză și să zicem pe facebook „uite-i și pe proștii ăștia. N-au fost în stare să facă o pistă de biciclete/un trotuar ca lumea”.

De ce pistă de biciclete aici ?

Pentru că Primăria Buzău vrea să conecteze pista de biciclete de 2,5 km ce începe pe Bd. Republicii și continuă pe Bd. 1 Decembrie cu Bd. Unirii.


Ionuț Apostu, viceprimar mun. Buzău: „De la 0 km piste de biciclete în 2016, am ajuns la 20 de km în 2023. Iar dorința noastră e să continuăm. Avem ambiția de a ajunge la 40 km în următorii ani”

C-tin Toma, primar mun. Buzău: „În acest an, 2024, vom conecta noile piste de biciclete de pe Bd. Unirii și Bd. 1 Decembrie prin strada Drăgăicii cu Bd. Industriilor”


UPDATE: Printre cei care au sărit să critice (înainte de a se fi făcut ceva concret) a venit cineva și cu o propunere/soluție. Felicitări George Ionuț Țepor, administratorul grupului de facebook Biciclisti Buzoieni.

Citește și:

loading...

47 de comentarii la „Căutăm scandalul sau găsim înțelegere ?

  • Pentru cine faceți piste de biciclete ? Cine a cerut așa ceva ? A făcut primăria vreodată un studiu și a constatat că Buzoianii au k și prioritate piste de biciclete ? Nu ! Ei aveau parcări k prioritate !

    Răspunde
    • Propun sa dărâmați blocurile care stau în calea marelui proiect.Si nu doua piste de biciclete, 50 sa fie,pt ca bicicliștii sunt majoritari în acest oraș,nu pietonii.Daca nu se dărâmă blocurile,sa se treacă cu pistele de bicicleta prin spatiile comerciale.

      Răspunde
  • … demolați blocul!…pentru pistele de biciclete orice sacrificiu contează!…

    Răspunde
    • Wow! La Buzău chiar s-a răsturnat căruța… Era la mintea cocoșului soluția prezentată de domnul Tepor, să nu vă puște creierii naibii de la atâta gândit, ar fi soluția optimă, oh domnul Tereaca ce cumpănă ați trecut, doamne ferește și domnul arhitect constructor ce se consideră el de asemenea

      Răspunde
  • Acolo treaba este foarte simpla…colțul acela de clădire care intra în trotuar este de fapt un chioșc dezafectat care poate fii dărâmat sau mutat mai spre bloc! Totul este sa se vrea!

    Răspunde
  • De ce nu mai ingusteaza un pic benzile de circulație care vin dinspre pod/dinspre 1 decembrie? Sa le faca mai mici, sa lateasca trotuarul si implicit pista de biciclete ca oricum pista de biciclete e regina si trebuie facut totul pentru realizarea ei. La McDonalds s-a putit pentru a fece loc mariei sale autobuzul sa se ingusteze benzile pentru inainte de la masini, aici de ce nu ar putea fi facut?

    Răspunde
  • Enigma de week-end !

    Întrebare: dar până în acest moment cum procedau pietonii și bicicliștii când ajungeau în acel punct ?!
    Ei, fix la fel vor proceda și până acum, prin urmare îl pot face cum vor.

    De parcă zona era complet pustie până acum și din acest moment urmează să fie populata cu oameni, prin urmare și dilema din articol !
    Aloooo, prin acel punct s-au descurcat deja pietonii și bicicliștii de multi ani deja.

    Se pare că administrația tot are o problema in a-ntelege că pietonii si bicicliștii sunt tot ăia (bine, din ce in ce mai puțini, dat fiind exodul din Buzău, că tot e oraș deschis), prin urmare nu contează cum, cât, pe unde vopsiți trotuarele.

    Categoriile utilizatoare, la rândul lor, vor folosi spațiul tot ca și până acum, pietonii împrăștiați peste tot, copchiii tâmpiți pe bicicleta mergând unul pe lângă celălalt, sa poata vorbi între ei mai ușor și neapărat cat mai departe de pista de biciclete, pe partea opusa a trotuarului și le dau dreptate, că pe-acolo te mai trezești cu cate un BMW, cate un Panamera, etc, iar septagenarii kamikaze tot aiurea printre mașini, pe carosabil. Nici mai mult nici mai puțin !

    Răspunde
    • Logica dumneavoastră nu are sens. Unde sunt amenajate piste de biciclete, cicliști sunt obligați să le folosească, unde nu, cum este și cazul de față aceștia sunt forțați să circule pe carosabil. Nu există loc de discuție, trotuarul cum este acolo in momentul de față este exclusiv destinat circulației pietonale! Cicliști nu au ce căuta pe trotuar pe bicicletă dacă nu există o pistă de biciclete. Că la Buzău se fac tot felul de compromisuri și mangealâcuri asta este partea a doua, că prin unele părți din oraș că ești forțat să mergi pe stradă din cauza mașinilor parcate pe trotuar

      Răspunde
  • Cat de absurd e sa faci piste late de peste doi metri pe care trece o bicicleta pe ora si sa lasi 1 metru pentru gramezile de pietoni care se vor ingramadi si se vor freca unii de altii…

    Răspunde
  • Țara arde și Apostu se piaptănă! Domnule Tereacă, spuneți-i domnului Apostu că suntem la mijlocul lunii ianuarie (al iernii),afară sunt destule grade cu minus,nu circulă nimeni pe bicicletă pe gerul ăsta pe bicicletă! Cu toate astea orașul este plin de biciclete noi-nouțe,abandonate sau amplasate prin stații, din cele puse în circulație de primărie la începutul iernii,pline de brumă și umezeală! Asta deși acest domn Apostu ne spunea că ele vor fi strânse și depozitate până în primăvară!Asta înseamnă Domnule Tereacă, dezinteres și bataie de joc față de niște bunuri pe care s-au cheltuit ceva bani,indiferent de proveniența lor!

    Răspunde
  • ….acolo nici nu vezi ca pieton cine vine!…te izbește un biker drogat , ești pa !…

    Răspunde
  • Puneți un nene cu paleta sa dirijeze. Oricum se obișnuiește ca pe acea strada sa se circule la paleta sau….semafor!

    Răspunde
  • Un pieton încape înghesuit pe latura îngustă. Importantă este dorința conectării pistelor ca să fie scrise în broșură cu realizări. Orice metru contează. Fostul primar cu ce se mai ocupă?

    Răspunde
  • „„Spuneți și dvs. cum să procedăm aici ?”, l-a întrebat, vineri, constructorul pe reporter.” …. poetic …. ca sa va dati seama ce specialist e constructorul

    Răspunde
    • Pai IN PROIECT , cum este solutionata problema ?
      Ca doar nu ne facem haina la croitor pe comanda si ne mai ducem cind si cind la probe ….

      Răspunde
      • Este și un proiect, dar după finalizare unii dintre buzoieni se burzuluiesc deodată că ei n-au știut și că trebuiau consultați. Acum, că sunt consultați, și nu e rău dpmdv, alți buzoieni zic „da ce, nu-i proiect, ce ne întrebați pe noi”. În concluzie, cum facem ?

        Răspunde
        • Afurisiți și buzoienii ăștia!
          Până la urmă se pot modifica proiectele (că parcă era imposibil) sau doar „vorbim vorbe”?

          Răspunde
  • De ce nu intrebati, domnule, cetatenii, daca specialistul tot are nevoie de sugestii din public?

    Răspunde
    • Chiar cetățenii au fost întrebați – prin intermediul mass-media. Constructorul a procedat foarte bine. El nu se putea adresa către 5.200 de oameni (câte vizualizări are acum acest articol). Ăsta e și rolul mass media (mijloace de informare în masă), de a disemina anumite informații/probleme/dileme către publicul larg.

      Răspunde
      • „Chiar cetățenii au fost întrebați – prin intermediul mass-media.”
        Încă n-am găsit poll-ul unde sunt întrebați cetatenii….
        PS: pe lângă acesta, s-ar părea că am ratat și un poll de o importanță infinit mai mare, in care ni se cerea părerea cu privire la „modernizarea” Unirii !

        „Constructorul a procedat foarte bine.”
        Constructorii hotărăsc ce să facă prin acest oraș, nu clientul ?!

        „El nu se putea adresa către 5.200 de oameni (câte vizualizări are acum acest articol).”
        5200 de vizualizări sau de vizitatori unici, că e o imensă diferență !
        Un utilizator evident că intră si de zeci de ori, sa mai citească mesajele, etc.

        „Ăsta e și rolul mass media (mijloace de informare în masă), de a disemina anumite informații/probleme/dileme către publicul larg.”
        Utopie !
        Orice organism media face propaganda, în funcție de cine-l plătește, nu informare, punct !

        Răspunde
  • Pietonii sa între obligatoriu prin magazin , cumpara ceva și ies pe partea cealaltă.

    Răspunde
    • Puneți semafor din acela inteligent și scump și cătiva braduti pentru pietoni și pentru biciclete dacă tot sunt bani.

      Răspunde
  • Just.
    „a disemina anumite informații”, indiferent daca sunt subiective sau obiective!

    Răspunde
  • Constructorul nu urmărește un proiect, aprobat?
    Improvizează din mers?

    Răspunde
    • Consultarea cetățenilor se face înainte de proiectare, nu după! Că după ar însemna doar bani aruncați…

      Răspunde
  • Deci cu bicicletele abandonate, rămâne să așteptăm primăvara! Până atunci ne batem joc, nu ne asumăm nimic, iar la primăvară alți bani altă „distracție”, eventual cu vreo firmă „de casă”, care să le repare pe cele distruse între timp! Probabil acum sunt prea puține și profitul nu ar fi pe măsură! Altă logică nu văd, poate are reporterul vreuna!

    Răspunde
    • Și cei 5200 de cititori au fost de acord cu desființarea parcărilor pe Unirii ?

      Răspunde
  • Auraș, cel puțin din poza pe care ai atașat-o articolului, mie mi se pare că acolo nu e niciun bloc, ci o magherniță de ‘termopan’ extinsă pe/spre trotuar. Nu văd acolo nimic, nicio structură de beton care să pară a face parte din bloc și/sau care să nu poată fi îndepărtată.
    Așa că… așa cum i-a ușuit pe ăia de blocau tot Unirii cu parcările lor umbecile, așa și maghernița aia de termopan poate să dispară de acolo, cu ‘înțelegerea’ cotropitorului trotuarului, fie poate fi căutată la ‘oo’, dacă are autorizație de construire, securitate la incendiu etc etc, astfel încât să fie înlăturată legal de acolo.
    Și gata. se face loc și de trotuar, și de pistă de biciclete.
    Ca să nu mai plângă pardalienii ăia care parcau cum îi ducea mintea pe Unirii, pe parca era terenul lu mă-sa, de acasă, nu domeniu public, nu spațiu verde. Lor nu le pasă, ei vor parcări, ca la ‘907. Săraci da’ cu coada pe sus, au ‘benvee’ de 50 de bani bucata trebuie ‘să le dea’ cineva parcări, când singura parcare corectă pentru epavele mai mici de Euro 5 și/sau mai vechi de 8 ani e la Remat. Și gratuită.

    Iarăși, Auraș, îi propun domnului Toma să mărească impozitele pentru hârburi, adică >Euro 5 să aibă impozit normal, Euro 4 + 50%, Sub Euro 4, impozit mărit cu 500%. Șa așa impozit, își vor casa singuri cazanele.
    În felul ăsta se rezolvă problema locurilor de parcare, pentru că la Buzău, de fapt, sunt suficiente locuri de parcare, problema e că sunt prea multe hârburi și cazane. Aici se ajunge dacă se permite înmatricularea tuturor cotețelor!
    Înmatriculăm și asigurăm locuri de parcare doar pentru mașini noi și nepoluante, restul … facem linguri și furculițe la Ikea din ele…

    Răspunde
    • E și cașcarabeta aceea, aveți dreptate, dar mai încolo e și (doar) peretele blocului

      Răspunde
    • La Buzău sunt (încă) prea mulți locuitori. Dar, lucrăm la asta…

      Răspunde
    • 200.000 de Tesla dacă sunt în Buzău și unii rămân fără gânduri deștepte în cap, le dispare singurul argument cu care li se înțelegea și neuronul. 2/3 dintre buzoieni locuiesc la case. Deoarece nu știm câte mașini sunt per familie și nici în funcție de modul de reședință, ca ființă inteligentă nu poți să susții că ălora de pe Unirii nu le trebuie parcare ci din contră, iar că toți beneficiem de abuteiajele de la absolut TOATE intersecțiile, iar în restul orașului totul e iarmaroc sau așa cum trebuie: cu loc de parcare lângă scară sau intrarea în curte (așa cum pe bulevardul Gării s-a făcut). Pare că doar deștepții nu înțeleg asta. Nici că văzduhul nu are pereți. Nici că scăderea ciclică a radiațiilor Soarelui este răspunzătoar pentru variațiile de temperatură. Cred că la cls a II-a se aduce vorba pentru prima dată că planta are nevoie de lumină și de CO2, pentru a realiza fotosinteza și a trăi, iar printr-a 6-a am auzit prima dată de mini erele glaciare dintre 1650-1850 din emisfera nordică, care au urmat unei încălziri globale de 200 de ani (1000-1200).
      Doar suficienții și cei care au interes rostogolesc studiile unora care fac lobby în sensul energiei alternative și a încălzirii globale pe la toate convențiile unde merg cu avioane private sau limuzine. Știm din pandemie că ”Cine ești tu să combați pe zecile de specialiști, mă!?” este un argument demn de orice discuție dintre doi pitpalaci, că oameni n-au cum fi.

      Răspunde
      • „N-ai cu cine, bă! Niște țărani!”, vorba unei reclame…

        Răspunde
      • Cum domnule MT, încălzirea globală nu se datorează celor 60000 de pardalieni cu beemve de 50 de bani care parcau pe Unirii spre frustrarea celui mai frustrat dintre postacii acestui blog ?!

        Na că eu eram convins de asta, mai ales după strofocarile aproape compulsive ale acestui personaj dubios – „Io” de a ne convinge că unul dintre cele mai „verzi” orașe ale țării (la Buzăul mă refer, pe locul 7 in tara la calitatea aerului) este, de fapt, cel mai mare poluator din galaxie.

        Ce nasol e sa porți creier și să nu te folosești de el sau, poate, cine știe, interesele către anumite direcții…..

        Răspunde
  • Proiectantul ia BANI gârlă ca să gândească, face parte din proiect și se acordă tot în SEAP, e la grămadă. El are acces la informații altfel greu accesibile și beneficiază de aportul tuturor institutțiilor și autorităților. De unde să știu eu ce cabluri, conducte sau regim juridic are o locație? Avem noi idee ce buget de investiții, ce disponibilitate bănească e dinspre administrație pentru fiecare lucrare în parte, ca să propunem soluții (care oricum primesc răspunsul universal ”nu avem bani!”)? Păi nu știe ea primăria ce e de capul ei, ca drept dovadă că și acum stăm cu trotuarul ăla desfigurat în centru, că au aflat și ei DUPĂ ce s-au apucat, că e privat de s-au oprit cu paveaua-n glod, și voi vreți soluții tehnice gratuite care să deservească nevoile diversificate ale unui oraș, acolo unde nu reușește ”specialistul” cu firmă și intrare unde trebuie???
    Cumva primarul și cei din primărie au renunțat la salarii și nu știm noi, de cer studii specializate de la oamenii de rând? Pe zi ce trece, mai de cascadorii râsului. Din fericire, ceva bun se va petrece și vom petrcee apoi următorii 30 de ani să reparăm modernizarea lui tommyboy. Gioarsele alea de autobuze second hand… mare belea cu ele, ia diseminează tu o informare de unde vin, prin ce firmă, care e persoana de la mijloc și de ce aproape 1/3 din bugetul primăriei pe 2024 se duce pentru transport, dacă tot ești deontolog!
    Îți dai seama, să nu fii capabil să rezolvi problemele cetățenilor la zi, să nu le vezi și să le înțelegi doar pentru că tu ești capabil decât de clarviziune și presupus viitorul orașului în zeci de ani, când probabil toți se vor deplasa cu hoverboard-uri iar cei de azi vom fi de mult oale și ulcele. Zici că joacă Sim City cu noi, iar în curând direct GTA, la o bere tolănit pe canapea. Dacă ți-e sete acum, degeaba bei apă după trei zile. Dacă ai nevoie de drumuri, trotuare și parcări, le faci acum, nu impui tu ”modernizare furculition”, Goe!

    Răspunde
    • Ai nevoie de parcari ?!? Pai… fa-ti parcari, cin’ te tine ?!?
      Sau vrei sa-ti fac eu? Sau Toma?
      Ca tigania aia de era inainte Unirii erau ‘parcari’ in capul vostru, tot felul de epave etalate pe marginea bulevardului, cum.erau ei obisnuiti la Carcaletii-din-Deal.

      Cauta locuri de parcare, cumpara, ameanajeaza-ti pe banii tai, nu cersi! Nu e nimeni obligat sa-ti rezolve tie problema! Daca n-ai minte si iti iei nasina fara sa te gandesti unde vei parca, aia e. Prostia se plateste, e contra-cost.

      Si revin: marite taxele si impozitele pentru harburi sub Euro 4, interzicearea inmatricularii cotetelir daca nu faci dovada ca detii loc de parcare.
      Si gata! O sa si ramana locuri de parcare daca disoar harburile. Si

      Răspunde
      • Ai ratat magistral toată ideea, dar mințile mici nu pot încăpea gânduri mari, e normal.
        Blocurile din Buzău, cu excepția la vreo 10 leșinate, sunt ridicate cu cel puțin 40 de ani în urmă. Unirii tot e ridicat în anii 85. Culmea, au locuri de parcare prevăzute din facere, unde, iarăși culmea, încăpeam cu toții până acum doi ani, ba chiar și cei care erau doar clienți ai sutelor de magazine de pe întregul bulevard.
        Nici nu mă aștept ca cei învățați cu pilele, cu șmecheria și combinația să renunțe ușor la toate avantajele, însă cred că e timpul să mutăm acțiunea în instanțe, pentru că altfel e vorba lungă sărăcia omului, la propriu.

        Răspunde
      • Io, ești mare!
        Cumpăr loc de parcare! Acasă, la piata, la frizer, la bancă, la primărie și oriunde mai am nevoie. Nu trebuie sa fie amenajate…
        Aștept provincia! 🙂

        Răspunde
  • Bla, bla… pareri in sus in jos, mistouri,toata lumea se pricepe la ceva si la nimic si in final o sa iasa o idiotenie ” made in desteptii primariei” , cu care o sa ne obisnuim , asa cum incet, incet ne obisnuim cu semafoarele ” inteligente ” si traficul ca la capitala…

    Răspunde
  • Lasa-l in pace, individul e de pe alta lume !

    Auzi tâmpenie la el, să-mi cumpăr loc de parcare, de parca-l iau de la Altex !
    Toate mașinile parcate pe Unirii erau „epave, hârburi, cotețe”, deși erau grămezi de mașini din ultimele două generații, proprietarii sunt „pardalieni”, majoritatea mașinilor aparțineau firmelor, și alte dume.

    La mintea lui sinistra primăria are obligația doar de a nu te rata de la plata impozitelor, alte obligații, yoc !

    Pe principiile astea rupte de realitate nu mai evolua lumea, ne plimbam calare pe cal si acum.

    Taman ieri am avut treabă pe la capitală și-am parcat pe marginea unui mare bulevard, unde am rămas șocat sa aflu că parcarea este moka. Am întrebat câteva persoane, aleatoriu, de pe trotuar, unde găsesc parcometrul, toți îmi spuneau că e gratuit, apoi am insistat și-am intrat într-o „cascarabeta”, cu aceeași întrebare, toată lumea îmi spunea că e gratuit iar eu tot continuăm să găsesc acest fapt drept halucinant. Cum sa parchezi pe marginea unui bulevard de km lungime, aproape central, legal și gratuit ?! Cine a mai pomenit ?!

    Am lucrat in Germania printr-o gramada de provincii și 72 de orașe, in total, conform statisticilor din cronologia de pe Google Maps și nu m-am regăsit niciodată în situația de-a nu găsi parcare legală și gratuita oriunde am avut eu nevoie, in schimb, in rahatelul asta cu perje de Buzău, pur și simplu nu ai unde sa parchezi mașina, in anul de grație 2024, sa fie și legal, și gratuit, cu excepția centrelor comerciale, evident.

    Răspunde
    • Și în Buzău sunt o mulțime de bulevarde cu parcare gratuită încă. La fel cum, în toate orașele respectabile din Europa, fie nu se parchează deloc pe stradă/bulevarde (există parcări sub sau supraterane private), fie se percepe taxă pentru parcarea la bordură.

      Răspunde
      • De retinut „cu parcare gratuita INCA”. Gura reporterului adevar graieste, despre multe bulevarde din Buzau. Vom vedea.

        Răspunde
      • Oooo, pai și nu face conu’ Tomiță ceva în privința asta ?

        Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.