Ce a răspuns primarul C-tin Toma
A rămas de câțiva ani cel mai periculos loc din orașul Buzău.
E vorba de intersecția dintre Calea Eroilor – Pasarela Nehoiu și Șoseaua de Centură a Buzăului:
Cauza numeroaselor accidente: șoferii care coboară Pasarela Nehoiu sau vin dinspre Calea Eroilor nu dau prioritate celor care vin de pe Șoseaua de Centură.
De mulți ani, șoferilor solicită ca în intersecție să se înființeze un sens giratoriu.
Primarul C-tin Toma a răspuns zilele unei astfel de cereri:
Notă: Prioritatea din acest moment acordată Șoselei de Centură s-ar putea sfârși după finalizarea A7 (Ploiești – Buzău – Focșani). După inaugurarea A7 se estimează că Șoseaua Nordului și E85 vor rămâne doar cu doar 25% din traficul actual
Citește și:
Am inteles ca se va reabilita iesirea spre Spataru. Sper sa fie largita la doua benzi pe sens, sa aiba trotuare, iluminat public modern, poate si un giratoriu la iesire din Buzau. Zona este in continua extindere, se vede deja, mai ales ca apare spre E85 si nodul cu autostrada A7. Posibil ca zona sa devina atractiva inclusiv pentru dezvoltatorii de cartiere iar peste cativa ani intrarea in oras sa fie pe acolo.
Pai și semafoare ?
Nici o mentiune ?!
Musai semafoare din 100 in 100m, mai ales că după reabilitare, care, btw, costa un porcoi de bani, va crește și viteza de deplasare. Nu sunt intersecții, dar punem pe la porțile firmelor din zona.
Aaaa, și banda de autobuz, pe mijloc, pohta unora care-au vizitat Bucureștiul pe alte vremuri, când erau copchii, si au dorit să vadă așa ceva și la Buzău. Daca nu incape, atunci tăiem complet benzile pentru autoturisme și le lăsăm „decât” pe alea pentru autobuz, si-asa exista persoane, unul omniprezent aici, pe site, care nu pricep existența autoturismelor prin orașele anului 2024 care, fara de excepție sunt cazane iar proprietarii bizoni și fara cetățenie de Buzău. La nevoie, ne croiește Troia încă un centru din ăla…..uit mereu cum ii zice, și la ieșirea cealaltă și gata.
Apropo de Troia, pai nu încape sens giratoriu in intersecția din articol dacă ei vor „decât” să pună niste sticle cu apă pe jos și să ia milionul de coco, dar daca mai baga și niste utilaje și amenajează zona in conformitate cu scopul, vor avea.
Nota bene*: cea mai periculoasă intersecție din Buzău este intersecția Unirii cu Prutului, unde au avut loc duium de accidente până acum, dupa „modernizare”…
Dar în alte locuri a fost spatiu. Transilvaniei, Frasinet, etc…
ha ha ha la bazalt e loc?
si la constitutiei?
penibil , ridicol spre mistocar .
Dar iluminatul se poate repara ? De aproape o luna iluminatul din zonă nu funcționează și nimeni nu ia nicio măsură.
Cât timp dureaza? Vine Toma cu 3 bidoane, prinde in mijloc un indicator cu sens giratoriu plus 3 cedează trecerea și gata. Sau se gândește sa facă ca la episcopie cu 768 de semafoare? Ai mai văzut Tereaca atâtea semafoare intr un rond ?
Specialistul de la Urban Scope zice că da.
Dar l-a întrebat cineva, din curiozitate, la ce bun toate acele semafoare, ce justificare au ele când pe-acolo se circulă super bine, de-o viață ?!
Era o zona cu traficul încă nedistrus, singura consecință a instalării semaforului ?
Niste vopsea pe jos ar trebui, una care sa țină mai mult de două săptămâni, asta prin absolut tot orașul, că parte importanta a corectitudinii și siguranței traficului o reprezintă marcajele, scumpe tare la vedere, prin urbea Buzăului, unde aproape peste tot se lasă ghicite decât văzute, inclusiv pe noua sosea de centura ce traversează orașul, unde nu te poate trage nici mama, nici tata poliție la raspundere daca circuli fix pe mijloc, fiindcă, momentan, legal este o singura banda pe sens.
Cauza nemarcarii a doua benzi si a existentei, asadar, a unei singure benzi pe sens este eroarea de proiectare care a condus la o latime insuficienta a strazii pentru doua benzi.
Este o zona foarte periculoasa in care orice tamponare va fi solutionata, invariabil, dupa regula lui „ai lovit cu fata, esti vinovat”.
Personal in acea zona conduc fix pe mijlocul strazii, fiind mult mai rezistent la injuraturi decat la platit RCA-uri marite cu 50% din cauza unor eventuale accidente.
Daca Blegalezul are ceva de comentat il invit sa se abtina, nimeni nu are nevoie de parerile sale purgative care nu fac altceva decat sa coboare nivelul discutiilor.
Nu e nicio eroare de proiectare și nicio lățime insuficientă. Sunt cel puțin 6 metri, am măsurat cu ruleta.
Si Anthony Fauci era privit (de catre unii, cu interese sau fara minte) ca un mare specialist care stia ce zicea si ce facea si asa si pe dincolo si s-a dovedit ca era un habarnist care avea doar avantaje materiale si atat.
Asa ca poezia asta cu „specialistul” pare mai mult a avea rolul de a pasa raspunderea catre unul caruia oricum nu ii pasa pentru ca de platit e platit oricum, nicidecum de a indica o sursa de incredere.
Si, foarte important, sa nu uitam ca primarul este cel ce decide in ultima instanta tot ce se face si, fara a carui semnatura, nu se misca un pai. Asadar primarul este cel care are raspunderea 100% pentru tot ce merge rau asa cum, daca e cazul, are si 100% meritul pentru tot ce merge bine. Momentan se vede treaba ca vorbim despre raspunderi.
Când se repară un pod sau un bloc, că urmează acum blocurile turn cu probleme din MV și MXIV, tot primarul decide ? Ce-or fi făcând ăia de au primari filologi ? Tot primarul hotărâște cum se face podul, suspendat sau hobanat ?
Absolut, in toate aceste cazuri tot primarul decide prin semnatura ta.
Acea semnatura inseamna raspundere. Raspundere care vine pe o parte cu bani (leafa, sporuri, etc) si pe de alta parte cu…raspundere.
E gresita perceptia asta romaneasca asupra „functiei” de sef : seful are drepturi multe (in special financiare) dar are si raspundere uriasa care nu poate fi pasata cu una cu doua.
Da, la Universitate. Mai ieși din casă.
Unde vine asta in Buzău ?!
Sau e vorba de rondul de la Piata Universității din capitală, ala unde se intersectează cele mai mari bulevarde din capitală, cu cate 4 benzi/sens ?
Explicația primarului este pentru fraieri, nu pentru conducători auto. Trebuie sa mai moară cineva ca să se facă ceva. Ai noștri conducători iau masuri numai după ce se întâmplă o nenorocire; în rest nu prea le pasa.
Transilvaniei are bidoane din 200 in 200m, s-a putut.
„ha ha ha la bazalt e loc?”
Nu pentru tiruri, care cu siguranță merg pe centură, dar nu au acces în oraș. Era greu?
Puțină judecată chiar nu strică…
Ai trecut prin intersecția aia?
Te-ai uitat măcar la poza din articol?
Este loc. Și dacă vrei să faci ceva cu cap mai defrisezi puțin din desișul ăla de la ieșirea din oraș, pe dreapta, și faci un rond, în mijlocul intersecției, nu descentrate că multe din Buzău unde noi muncim, nu gândim…
Faza cu estimarea scăderii traficului pe E85 sa o aduceți la cunoștință și disperatilor care mai vor un pod peste Raul Buzău.(bani cheltuiți aiurea)!
E loc de rond, doar sa se vreau. Nu pricep de ce nu se vrea, ca acolo chiar e necesar.
Poate chiar si semafoare tot ar fi mai bune decat nimicul de acum.
In schimb la Episcopie e o prostie imensa purcoiul ala de semafoare, zici ca e o discoteca de pe timpuri. Sau chiar popo-teca, daca vin botezatu sau traistariu … 🙂
Iar exemplul dat de cineva mai sus cu rondul de la Universitate, din Bucuresti, care si el are semafoare, nu este bun si nici comparabil, pentru ca la Universitate diametrul e mult mai mare si se pot opri masinile pe un segment dintre 2 semafoate, dar la noi e spatiul mult prea mic si cum ‘bizo-buzoienii’ se vor inghesui fara sa respecte vrro regula de bun simt (ca vorba aia, prostanii acceptau sa calatoreasca precum.vitele in maxi-taxi, ce sa le ceri), cred ca se va bloca complet intersectia.
La Episcopia era si este foarte bun sensul giratoriu fara semafoare, spet sa renunte la ele si sa impodobeasca cu ele strazile orasului de Craciun… 😉 cand schiauna cantaciosul ala la ma-sa sa-i impodobeasca bradul… 😉
Sau sa le doneze lu’ bote sa si le bage-n ms-dos…